Silnik
: Fajne spalanie i przyzwoite przyspieszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Falowanie obrotów silnika
4,0
Całokształt
Fajne autko, daje przyjemność z jazdy, stosunkowo pakowne, tanie w eksploatacji.
Za ok 40000 zł rok temu była to najlepsza oferta na rynku. Nadal tak uważam
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na jednostkę 16 zaworową bardzo przyzwoicie zachowuje się na niskich obrotach. Prawie jak 8V. Z reguły nie ma potrzeby kręcić go powyżej 4000 obr/min. Spokojnie od 80km do wyprzedzania można używać 5 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami trochę haczy, ale ogólnie OK
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi. Twardy, ale przyjemnie "wybiera nierówności".
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra
4,0
Ergonomia
Dobra. Fajne twarde fotele. Sporo jeżdżę ale jeszcze nie bolał mnie kręgosłup.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez rewelacji ale nie jest też źle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta i te pieniądze to bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h zaczyna warczeć. Powyżej 140 hałas jest już zbyt uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Mój rekord spalania to 5,24l/100km na długiej trasie. Trzy osoby na pokładzie+bagaż. Prędkość podróżna ok. 110km/h. W miejscowościach do 80 km/h.
Przy normalnej jeździe z prędkościami do 120km/h zejście poniżej 6l/100 (na trasie) nie stanowi problemu.
W zimę spalanie ok 0,7l wyższe
W Warszawie minimalnie spalił 6l/100 ale tak się nie jeździ (nerwy kolegom kierowcom puszczają). Normalnie to 7,5 do 8l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Spokojnie mogę polecić astrę II z silniczkiem 1.4 TWINPORT. Chociaż nie wiem czy nie kupiłbym teraz 1.6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już niestety lekko trci sztywność. Pojawiają się pierwsze skrzypnięcia plastików na nierównościach.
W zimę zauważyłem, że delikatnie falowały obroty - podobno brudne paliwo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]