Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Wojtek Ka, 17 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest twarde, ale nie do przesady (jak np w KIA Cee´d). Trzyma sie solidnie na zakrętach. Wszelkie nierówności są odczuwalne ale nie czuje się dyskomfortu, natomiast w Cee´dzie to jest tragedia.
4,0
Całokształt
Jest to chyba jeden z najtańszych samochodów z tak dużym silnikiem tj 1.4 16V. Ciężko o mocniejszy silnik u konkurencji (w tej cenie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie ma co sie zabierać za wyprzedzanie pod górke. Diesle górą. Po za tym na poziomej drodze przy wyprzedzaniu pojazdu jadącego z prędkością do 90km/h dobrze jest zredukować na "trójkę". Elastyczność jest... hmm różnie z tą elastycznością, można jechac po mieście 50km/h na piątce. Można też przyspieszyć do 80km/h na dwójce bez obawy o żyłowanie silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze aczkolwiek chyba można lepiej. Czasami przejscie z 1 na 2 wchodzi z oporami. Niekiedy wsteczny w ogóle nie chce wejsc, wtedy trzeba wbić 1 a potem R. Nie podoba mi się obszerny ruch drążkiem przy biegu nr 2.
5,0
Układ jezdny
OK. ale więcej szczegółów nie napiszę, po prostu dobrze mi się prowadzi tę furę. Wspomaganie jest dobre tzw progresywne czy coś w tym stylu. Mała prędkość - duży stopień wspomagania, duża prędkość - mały stopie wsp.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK. Są też duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Kierownica i fotel bez regulacji, ale dla mnie człowieka o wzroście 172cm i odpowiednich proporcjach regulacja nie jest wymagana. Wszystko pasi ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Największy minus tego samochodu to przy braku klimatyzacji jest brak obiegu wewnętrznego. Byłem tym bardzo zaskoczony przy odbiorze. Pozostało mi tylko pocieszać sie, że i tak nie używałbym tego bo przy zamkniętym obiegu szyby szybko parują (ponoć).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w miarę OK, nie narzekam.
3,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest OK, a potem to już wiadomo. Każdy samochód tej klasy jest pod tym względem podobny. Po za tym przy wysokich obrotach np podczas wyprzedzania da się słyszeć głośny warkot (tak powyżej 4000obr/min)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzynę, spalanie bardzo dobre szczególnie w trasie. Dobrze rozgrzany silnik nie potrzebuje dużo wachy, ale trzeba też umieć jeździć ekonomicznie. Myślę, że jakby zmierzyć konsumpcję paliwa wyłącznie w trasie to byłoby tak jak podaje producent.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiony z wyprzedaży rocznika 2006, więc cena jest niższa o prawie 9tys, to daje dobry stosunek jakości do ceny. Samochód kupiony poza wyprzedażą jest lekko drogi, biorąc pod uwagę marne wyposażenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rozkleiła mi się osłona przeciwsłoneczna. Ale ASO szybko wymieniło na nową, jednak musiałem się wczesniej fatygować, aby zrobili oględziny czy aby napewno to nie zostąło uszkodzone mechanicznie. Potem osłona została zamówiona i na drugiej wizycie w ASO sprawa została załatwiona.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po bodajże 2 miesiącach wysiadł autoalarm - nie wysyłał do centralnego zamka sygnału otwarcia rygli. Tu było użeranie się z ASO. Równolegle do tego pojawiły się problemy niedomykania zamka jednych z drzwi (lewe tylne). To oczywiście była wina ASO, bo to był zamek dokładany do łysego samochodu. Wiele wizyt w ASO niestety :/ szkoda gadać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d