Jest to super auto za oferowaną obecnie cenę. Pojazd konstrukcyjnie nie jest też opóźniony w stosunku do rywali. Uroda - jeśli chcesz mieć auto praktyczne to wybór jest jeden astra II. Na rynku jest sporo części i zamienników.
Wrażenia
3,0
Silnik
Rzetelna opinia Astry Classic II 1.4 Twinport.
Trochę za słaby silnik do takiego auta. Technologia twinport to zwykły korek na rurce doprowadzającej paliwo.
Kiepsko rusza z miejsca. Biegi 1 - 3 nie pomagają na skrzyżowaniach.
Także po przekroczeniu wysokich obrotów moc nagle gwałtownie spada (wina korka).
W miarę dobry na trasie.
W porównaniu do starych modeli jest wyraźna poprawa w spalaniu. (a to duuuużżży plus)
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemu.
Bieg 3 trochę za krótki.
Ja w mieście zwykle przyspieszam właśnie na trzecim biegu.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to wprawdzie honda ale nie można się przyczepić.
Wystarczająco miękkie zawieszenie na nasze "drogi".
i na tyle twarde, że nie zawodzi kierowcy.
Znana jest też duża trwałość tego podzespołu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Widoczność dobra we wszystich kierunkach. Duże lusterka. Radzę dopłacić za podnoszenie kierownicy. Standartowe ustawienie powoduje u wysokich osób 1,80 obcieranie nóg.
3,0
Ergonomia
Jest ok ale denerwuje mnie pokrętło świateł z lewej strony za kierownicą. Niemcy się już nie nauczą, że to jest nieporęczne. Fajna popielniczka na grosiki. Jeśli zamontujesz blokadę skrzyni biegów to jej kluczyk podpięty do kluczyka auta będzie Ci wchodził w nogę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Oczywiście radzę zakupić klimatyzację.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to rodzinne auto dla 2 dorosłych i 2 dzieci.
4 dorosłe osoby będą już niezadowolone.
4,0
Wyciszenie
Jestem raczej pozytywnie zaskoczony. Astra to auto dla przysłowiowego Kowalskiego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bałem się tego spalania.
Technologia twinport nie pozwala poszaleć ale auto spala średnio (miasto 90 % trasa 10 %) ok. 8 litrów, co daje niezły wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwaga ! Podświetlenie Astry II jest bursztynowe. Radia samochodowe natomiast świecą obecnie na niebiesko lub czerwono.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi fotel, co jednak w serwisie nie jest problemem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]