Solidne auto z dobrym motorem - 90 KM to wystarczająco dla dynamicznej jazdy zarówno w mieście, jak i na trasie podczas wyprzedzania. Jeżeli ktoś oczekuje 5 sekund od 0-100 km/h to niech sobie kupi sportowy samochód.
Ja przesiadłem się z Peugeota 206 (60KM) i dla mnie Astra II jest samochodem o klasę wyższym. W środku dobre wykonanie, z zewnątrz ładny wygląd. Auto solidne, sprawia wrażenie twardego i stabilnego.
Dla ludzi oczekujących dobrze wykonanego samochodu z dobrą dynamiką. To nie jest auto dla młodych piratów drogowych.
Wrażenia
4,0
Silnik
W wersji 1.4 silnik ma 90KM, co przy konkurentach jest znaczącą różnicą. Samochód dobrze przyspiesza. Na bardzo dynamiczną jazdę trzeba jednak utrzymywać motor ok. 3,5 tys. obrotów.
Czasami na 1, 2 biegu potrafi szarpać - kwestia wyczucia auta.
3,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić, szczególnie jeżeli ktoś nigdy Oplem nie jeździł. Krótkie przełożenia sprawiają wrażenie, że nie jesteśmy pewni, czy bieg wszedł i czy jest to akurat ten który ma być. Im wyższy bieg tym lepiej wchodzi.
Nie wiadomo, czy zaparkowany samochód jest na biegu, czy na luzie (drążek przy poruszaniu na boku na luzie nie jest luźny,a siedzi tak jakby miał włączony bieg).
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Pewny na zakrętach. Jak na auto rodzinne za twardy, ale to już zależy czego od auta oczekujemy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność z przodu. Dla tych co cofają oglądając się przez ramię - będzie to katastrofa. Duże tylne słupki, mała tylna szyba i spore zagłówki sprawiają, że niemal nic nie widać. Do lusterek za to zastrzeżeń nie mam - duże, wygodne, zapewniające komfort.
5,0
Ergonomia
W sumie wszystko na swoim miejscu. Problem ze schowkami i miejscem na np. kubek, czy butelkę. W drzwiach miejsca jest mało, są dwa zagłębienia na drzwiczkach w schowku naprzeciwko pasażera, ale są na tyle płytkie, że zdadzą egzamin przy podróżowaniu w korku. Jest jeden duży schowek, drugi na lewo od kierownicy i pułeczka na pulpicie (w wersji z manualną klimą).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłaby być lepsza. Klima sprawuje się dobrze, ogrzewanie potrzebuje trochę czasu do "namysłu".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowe auto klasy kompaktowej. Jak ktoś ma 190 cm i chce mieć dużo luzu to niech kupi sobie Voyagera, albo chociaż Scenica.
Ja mam 185 cm i czuję się dobrze i z przodu i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Największy mankament tego auta. Jak na tą klasę, to zdecydowanie za głośno. Przy 100 km/h dochodzi nas nieprzyjemne buczenie. Powyżej 120 km/h albo odkręcamy radio na full, albo nakładamy słuchawki na uszy. Niestety autem można śmigać 160 km/h, ale trzeba to okupić poziomem hałasu. Chyba, że ktoś lubi odgłos zarzynanego silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od tego jak kto jeździ. Na trasie z prędkością 90-110 km/h spalanie jest bardzo małe - ok. 6 l.
Przy prędkościach 130-150 km/h z pewnością dojdziemy do 9l i lepiej.
W mieście też dużo zależy od stylu jazdy. Ja nie jeżdżąc na zasadzie - "daję gazu na maksa i hamuję w ostatniej chwili" ale po prostu spokojnie mam spalanie trochę powyżej 7l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jednak za firmę się płaci w przypadku Opla. Obecnie auto w salonie kosztuje ok. 45 tys. zł w zamian jest średnie wyposażenie standardowe. Jakość i wykonanie na dobrym poziomie, cena jednak trochę spora.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic znaczącego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd też nic, ale auto w sumie jak nowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]