Po roku jazdy jestem zadowolony. Oby tak dalej. Oddzielną sprawą jest serwis Opla. Moje dwie wizyty (krótko po kupnie auta i po roku eksploatacji) w Energozam-ie gdzie zgłaszałem m.in. dokuczliwe pukanie z kokpitu przekonały mnie że, traktowanie klienta jak natręta do zbycia jest zasadą. Oby serwis w Chełmie był wyjątkiem. Chociaż wątpię w to.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość głośny. 90KM w Astrze to za mało. Silnik zapewnia komfortową jazdę dla 1-2 osób.
Przy niskich obrotach mały moment obrotowy przez co przy ruszaniu z miejsca nie wypada najlepiej. Silnik najlepiej ciągnie po przekroczeniu 3500 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami problem z wrzuceniem wstecznego. Trudna redukcja z 2 na 1-utrudnia poruszanie w korku. Bardzo krótkie biegi, ale ogólnie pracuje pewnie.
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie skutkuje pewnym prowadzeniem. Nie do przecenienia w ciasnych łukach.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu nieźle choć przeszkadzają boczne słupki i lusterko wsteczne. Do tyłu gorzej - jak to hatchback. Lusterka nie najlepsze.
4,0
Ergonomia
Brak regulacji prędkości wycieraczek co absorbuje dużo uwagi kierowcy przy małych opadach. Pozostałe rzeczy bez zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam auto z manualną klimatyzacją. Nie mam istotnych zastrzeżeń do wentylacji i ogrzewania. Mały minus za zbyt wąski nawiew na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca jak na auto kompaktowe.
3,0
Wyciszenie
We wnętrzu jest głośno. Najbardziej dające znać o sobie dźwięki to w kolejności: 16 zaworowy silnik szczególnie powyżej 110 km/h; szum przy silnym wietrze, odgłos opon ma mokrej nawierzchni.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
40% po mieście, 60% na trasie (do 120-130). Za cały rok (od XII 05 do XI 06) wychodzi 7 litrów (z manualną klimatyzacją). Za pierwszy przegląd gwarancyjny zapłaciłem 400 zł (z wymianą oleju i filtra).
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że Astra II (silnik 1,4, ABS, 2 airbagi, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja) nie ma konkurencji na pułapie ceny 43000.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości trzeszczenie w bagażniku oraz deski rozdzielczej za wyświetlaczem środkowym. Dokuczliwe pukanie dochodzące z okolic schowka przed pasażerem. Po 10 tys. km trzeszczenie kierownicy przy skręcie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspaniale.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]