Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Wiesiek, 18 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 35 tys. km
Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013 - Oceń swoje auto
1,85
55% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
Przed zakupem należy bardzo dokładnie sprawdzić listę wyposażenia, w tym również jakość i kompletność elementów dodatkowych "wytargowanych" przy zakupie. Najlepiej byłoby wziąć samochód w zamawianej opcji na kilka dni do jazdy próbnej i później podejmować decyzję o zakupie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik zdecydowanie za słaby do masy samochodu - z opóźnieniem reaguje na gaz, wymaga znacznych redukcji biegów przy przyspieszaniu, między 80 i 100 km/h trudno przyspieszyć, trzeba bardzo uważać przy wyprzedzaniu
2,0
Skrzynia biegów
Ciężko wchodzące zwłaszcza biegi niższe
1,0
Układ jezdny
Tragicznie. Po 30 tys. wymieniane końcówki drążków. Bardzo słabe wspomaganie.
Komfort
2,0
Widoczność
Szyba tylna i boczne - jak w czołgu, przy zmianie pasa uwaga na martwy punkt zasłaniany przez tylne słupki
1,0
Ergonomia
Katastrofa - brak miejsca na jakiekolwiek butelki na napoje (na drzwiach są za wąskie i ograniczone na wysokości uchwytem drzwi), komórkę i to tylko małą można wozić tylko w popielniczce, o schowaniu jakichkolwiek drobiazgów można zapomnieć. Bez regulacji wysokości fotela pozycja za kierownicą fatalna, lewy łokieć na oparciu drzwi - za nisko, na szybie - za wysoko. Mała możliwość regulacji położenia kierownicy. UWAGA!!! Zwrócić należy uwagę na tylne fotele - brak możliwości ich złożenia, można tylko pochylić ich oparcia, co tylko nieznacznie zwiększa pojemność bardzo małego bagażnika
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jeszcze całkiem przyzwoicie, ale klimatyzacja mimo wymiany filtra trochę śmierdzi.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód generalnie dla osób do 1,75 m. Wyżsi będą mieli kłopoty. Mały bagażnik, atrapy schowków. O pozycji za kierownicą już pisałem, bez dodatkowego (za dopłatą) podłokietnika chyba nimożliwa by była jazda w dłuższą trasę.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości ok. 100 km/h już głośny, powyżej 120 nawet bardzo
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie wg instrukcji to 5,3 l/100 km. Można zapomnieć nawet o zbliżeniu się do takiego wyniku, nawet przy bardzo oszczędnej jeździe.
1,0
Stosunek jakość/cena
Mały samochód za ok. 60 tys. z wyposażeniem podstawowym jeżeli nie liczyć 4 poduszek, elektryki ale tylko szyb przednich, bez składanych siedzeń tylnych, elektryki lusterek, regulacji fotela kierowcy, brak jakichkolwiek schowków, dość przeciętna klimatyzacja. Jak to w oplu - każdy drobiazg wymaga dopłaty, dobrze, że są fotele, koła i kierownica. Serdecznie odradzam!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniony czujnik temperatury zewnętrznej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 30 tys. wymiana końcówek drążków po przeglądzie. Ciekaw jestem jaki wpływ na cały układ kierowniczy miała jazda z uszkodzonymi końcówkami.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d