Inne
: Klima dała o sobie znać ale mam nadzieję że teraz będzie spokój na parę lat.
4,0
Całokształt
W tej klasie chyba nie ma lepszej alternatywy jeśli chodzi o niskie koszty utrzymania. Silnik 1.4 90KM bardzo dobrze współpracuje z LPG (mam stag 4 Qbox) i spala średnio 7,5l LPG! Samochód jest dość cichy i komfortowy przy prędkościach do 110km/h. Powyżej robi się głośniej ale spokojnie można jechać cały czas te 140km/h (długie przełożenia). Fotele bardzo wygodne nawet po 7 godz. jazdy nic nie boli i człowiek nie jest zmęczony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest demonem prędkości ale nie jest jakimś zawalidrogą. Do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. Bardzo oszczędny, dobrze współpracuje z LPG. Pali średnio 7,5l LPG/100km. Na zbiorniku w miejscu koła zapasowego robię blisko 500km! Póki co bezawaryjny, zrobiłem 32tys, auto ma 168tys. Nie trzeba wymieniać rozrządu na starcie, więc jeśli przyjdzie wymienić kiedyś łańcuch za 1000zł to nie będzie bólu. Chodziło mi o LPG a coraz mniej aut jest do niego przystosowanych (hydrauliczne samoregulatory zaworów). Nawet 1.6 Twinport się do gazu nie nadaje bo ma szklanki choć wiele osób dowiaduje się już po kupnie... Jak Opel do gazu to tylko 1.4 90KM lub 1.8 125KM
5,0
Skrzynia biegów
Super, precyzyjna i lekko wchodzą biegi. Wsteczny należy wrzucać po 3 sek. po wciśnięciu sprzęgła (instrukcja) ale i bez tego rzadko coś zgrzytnie.
5,0
Układ jezdny
Idealny jak dla mnie kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia.
5,0
Karoseria
Jak na razie bez problemów, auto ma 9 lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylnia szyba trochę niska ale lusterka duże.
5,0
Ergonomia
OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasem trochę paruje ale jak się włączy klimę to zaraz para znika. Ogrzewanie bardzo dobre ale trzeba te 3 km przejechać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super przestronna
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h cisza absolutna. Powyżej już słychać silnik i wiatr ale bez znaczenia czy jedziemy wtedy 120 czy 150. Można przywyknąć, to nie klasa średnia czy premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie obniża bardzo całokształt. Kosztów nie przebije żaden diesel! Zawieszenie jest trwałe i tanie w naprawach. Ogólnie jedno z ostatnich prostych aut. Jak na razie miałem awarię klimatyzacji i poszło 800zł na chłodnicę i zawór rozprężny. Poza tym świece, olej, filtry, opony.
4,0
Stosunek jakość/cena
7 letni kompakt za 24tys to rozsądny deal. Rozważałem wiele modeli ale pod względem rocznik/jakość/marka/koszty utrzymania był praktycznie naturalnym wyborem. Auto z grupy VW byłoby 4 lata starsze i niekoniecznie lepsze, fiaty i francuzy niewiele tańsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co 2 żarówki :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chłodnica klimy i zawór rozprężny. Niewiele jak na 32 tys km. Hamulce i zawieszenie nawet nie ruszane. Auto ma już 168tys
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]