Układ hamulcowy
: Auto staje dęba przy muśnięciu pedału hamulca.
4,0
Całokształt
Auto kupiłem nowe ( prod. Bochum, Niemcy), za cenę nowej Corsy (około 44 tyś), ponieważ moja obecna astra jest już mocno wysłużona. Samochód przyzwoicie wykonany, sztywny i może się podobać.
Niestety silnik w tym aucie psuje całokształt i odbiera właściwie całkowicie przyjemność z jazdy.
Nie piszę tego, żeby lamentować nad swoim losem, a jedynie po to przygotować Was-potencjalnych kupców czego możecie się spodziewać.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik jest tragiczny. Trzeba to powiedzieć wprost. Jestem raczej spokojnym kierowcą i spodziewałem się, że 1.4 nie będzie demonem szybkości, ale to z czym mamy do czynienia tutaj przechodzi ludzkie pojęcie. Silnik jest głośny, mało elastyczny, a reakcja na pedał gazu bardzo słaba. 90 koni może i jest na papierze, ale moje obecne 80-konne 1.7 cdti z przebiegiem ponad 300 tyś km bije ten silnik na głowę pod każdym względem. Całość okupiona jest spalaniem około 7-8 litrów benzyny w cyklu mieszanym z przewagą trasy, co też nie jest wynikiem rewelacyjnym.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciętna. Drążek zmiany biegów ładny i to byłby koniec plusów. Mało precyzyjna, biegi wchodzą ciężko, myślałem, że z biegiem czasu się "wyrobi", niestety tak się nie stało Przełożenia zdecydowanie za krótkie. Przy 120km/h prawie 4000 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny mi odpowiada. Jest twardo, sztywno i cicho auto trzyma się drogi i nie wychyla zbytnio na boki. Jeżeli natomiast szukasz komfortu rodem z laguny, to tu go nie znajdziesz.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutów. Ścięta szyba tylna i niska linia dachu utrudnia wyjazd z garażu pod domkiem, ale to szczegół. Lusterka duże z obserwacją martwego pola.
4,0
Ergonomia
Nie wiem, czy to odpowiednie miejsce, ale muszę przyznać, że wnętrze mi się podoba. Jest przyzwoicie wykonane, materiały są wysokiej jakości, jak na tę klasę samochodu. Nic nie trzeszczy, auto sprawia wrażenie solidnego i zwartego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne. Klimatyzacja niekoniecznie, po dłuższym postoju w nasłonecznionym miejscu, trzeba poczekać nawet 15 min aby temperatura spadła do komfortowego poziomu nawet pracując na zamkniętym obiegu. Ponadto odczuwalnie pogarsza i tak już słabe osiągi. Wzrost spalania około 2l/100km w mieście.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca, z tyłu brakuje przestrzeni na nogi, ale jak dla rodziny 2+1 auto w sam raz gabarytowo.
4,0
Wyciszenie
Silnik na luzie praktycznie niesłyszalny, podczas jazdy w trasie staje się głośniejszy niż mój dotychczasowy diesel.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety tylko przeciętnie. Pali dość sporo jak na 1.4 i mój styl jazdy. W trasie przy prędkościach średnio 100-110 km/h pali około 7,5l/100. W mieście około 9-10l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem po rewelacyjnej cenie i z dobrym wyposażeniem (klima, audio, el szyby i lusterka, skórzana kierownica, felgi strukturalne), chociaż przyszedłem do salonu z zamiarem kupna corsy, która okazała się o 1000 zł droższa!). Gdybym mógł cofnąć się w czasie na pewno kupiłbym tą Astrę jeszcze raz, ale z silnikiem 1.6 minimum, nawet gdyby miało mnie to kosztować te 5 tyś więcej, bo auto na prawdę warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko elementy eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko elementy eksploatacyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]