Inne
: Najbardziej zaskoczyłą mnie możliwość dopasowania pozycji za kerownicą, regulacja fotela z 3 możliwościami oraz regulacja kieromnicy góra dół oraz przód tył, dla mnie super sprawa, mam 188 cm wzrostu
4,0
Całokształt
Jestem przekonany iż ocena dobrze nie jest jak dotychczas na wyrost. Auto w tej kalsie i przedziale cenowym jest dobrym wyborem, prowadzenie jest dobre, wygląd jak dla mnie super, mam czarny kolori te chromowe wstawki w karoseri ładnie się kompnują. Nie zapominam o bezpieczeństwie, Astra H ma 5* w teści zderzeniowym i 4* w ochronie dziecka-wynik identyczny jak większa Insignia czy Zafira B, ceny części jak z Oplem zawsze łątwo dostępne i zdecydowanie tańsze niż np. do Made in Japan. Astra H jest dość wysoko zawieszona więc podjazd na krewężniki nie stanowi problemu. Dla mnie samochód jest ok, ale każdy ma swoje poczucie gustu który jak wiadomo nie podlega dyskusją. pozdrawiam
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje równo, po przejściu na lpg mam wrażenie iż płynniej niż początkowo na benzynie, ale może to moja subiektywna ocena. Dźwięk jak dla mnie mało ciekawy, troche przypomina mi 1.6 z fiata Stilo. Moc bez klimy na poziomie wystarczającym, jednak po załączeniu klimatyzacji wyraźny brak mocy. Jak na razie minimalne ubytki oleju, opel do tego się przyznaje i zaleca kontrole i uzupełnianie więc chyba tak musi być.
5,0
Skrzynia biegów
W tym punkcie wszystko doskonale, podoba mi się rozwiązanie z włączaniem wstecznego, wciskanie przycisku w lewarku bardzo poręczne, sam lewarek bardzo gustownie wykonany.
Skrzynia działa płynnie i dość szybko.
4,0
Układ jezdny
Astra prowadzi się dobrze, dla mnie mogłaby być troszczke bardziej sprężysta, ale jest naprawde dobrze.
Na letnich alusach i oponach Turanza 300 205/55/R16 jazda z lekkim odczuciem auta sportowego, ale trzeba uważać ponieważ przy tej szerokości opon trudno utrzymać się w kolinach, które niestety występują na naszych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
NIe można się przyczepić, we wszystkich kierunkach jest dobrze, lusterka o przyzwoitej wielkości,
4,0
Ergonomia
Jestem bardzo zadowolony, wszystko pod ręką, mam sterowanie w kierownicy więc tym bardziej jest komfortowo, lekki brak praktycznego miejsca na kubek lub puszkę coli, wprawdzie jest pod łokietnikiem, ale trzeba go postawić w pozycji pionowej, ale to takie małe niedociągnięcie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima szybko ciepło, lato szybko zimno więc właśnie o to chodzi. Muszę wymienić filtr bo zauważyłem iż wolniej odparowują szyby, wiadomo to są eksploatacyjne czynności bez których nie będzie efektów.
Bez klimy szybko parują szyby w środku w czasie deszczu ale w poprzedniej Astrze było dużo gorzej, taka uroda Opli
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód super, regulacja fotela pozwala na zagosodarowanie sobie dużej ilości miejsca, tył również bardzo dobrze. Cztery dorosłe osoby pojadą w super komforci-sprawdzone.
Rodzina z trójką dzieci również spokojnie pojedzie wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Niestety ten silni nie należy do najcichszych, pod maską nie ma maty wyciszjącej więc głos się niesie, na nieszczęści mi odgłos silnika 1.4 nie przypadł do gustu, co nie znaczy , że jest jakoś fatalnie głośno, napewno ciszej niż w choćby 1.3 CDTI Opla.
Przy szerszych oponach do środka wdziera się też odgłos toczenia, niektórzy tego nie lubią, ale to odczuwamy powyżej 100 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie palił około 8 do 9 l/100/km, na gazie bez klimy w cyklu miszanym w stosunku 60%trasy i 40%miasto spala około 9 do 10 l lpg, ale z klimą już 11 l lpg. Więc demonem oszczędności nie jest, ale mimo wszystko lpg jest opłacalne. Ceny przeglądów hmm robię tylko raz w roku, nie miałem potrzeby robić inne, na bierząco sam monitoruję stan auta i na razie wystarczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie mogę dać \"doskonale\", ponieważ jak każdemu klientowi jast zawsze za drogo, ale ceny Astry H nie są szczególnie wygórowane, szczególnie teraz kiedy na dobre weszła do sprzedaży generacj Astry J, co do jakości zobaczymy jak Asterki będą miały tak przynajmniej po 10 lat
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok, oprócz żarówek i łożyska na mcpersonie(koszt łożyska niecałe 50 zł), wszystko ok.
Wzsystkie czynności serwisowe z odpowiednimi wymianami zawsze w czasie, auto garażowane i prowadzone przez jednego kierowce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie pomogę w tym miejscu z uwagi iż nie mam doświadczeń i oby tak zostało. W poprzednie Astrze F również tak było choć przy sprzedaży miała około 170 000 km
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]