Pali dosyć dużo w mieście (niestety Warszawa). Poza nim jest wiele lepiej. Z włączoną klimatyzacją manualną prawie o 2 litry więcej w lecie. Silnik 1.4 słaby. Kupiłbym teraz 1.6.
4,0
Skrzynia biegów
OK
5,0
Układ jezdny
Świetnie
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu OK (prócz słupków bocznych zasłaniających podczas skrętów w obie strony) Z tyłu gorzej, aleto co hatchback.
4,0
Ergonomia
Jest OK. Wszystko na swoim miejscu, ale to mój czwarty Opel. (corsa, astra I, astra II i obecnie III.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu o z tyłu OK.
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak już napisałem. Ekonomiczność (spalanie bardzo przeciętnie (miasto ok. 8,5l/100km w zimie a więc bez klimy, lato tyle samo lub nawet 9l/100km. Trasa z klimą 5,8l/100km.
Przeglą pierwszy zapłaciłem 600zł za całość.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ach ta wymiana żarówek przednich. katastrofa. Musiałem pojechać aż do ASO bi sam nie dałem sobie rady, (powiedziano mi że to pikuś i... wymieniali mi ok 30 minut jedną żaróweczkę H-7). Można je wymienić po uprzednim skręceniu przednich kół w odpowiednią stronę, wyjęcie zaślepy w nadkolu i... no właśnie dopiero dojście do żarówki. Katastrofa. Trudno ją później włożyć i wpasować.
Ponadto od mniej więcej roku poskrzypuje mi fotel kierowcy. Pozatym jest OK.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem. Odpukać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]