Zbyt słaby do tego modelu, na trasie za głośny już przy 110-120km/h. Trzeba wysoko kręcić, aby przyspieszyć - w mieście jest OK, ale wyprzedzanie na trasie kłopotliwe - brak elastyczności. Nie polecam tego silnika, mimo niskiej ceny zakupu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych uwag. Czasami ciężko wbić jedynkę, ale to kwestia wprawy lub ponownego wysprzęglenia.
3,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma w zakrętach, zwłaszcza, że mam opony 205/55 R16. Tutaj jazda jest przyjemna. Gorzej z komfortem na wybojach - głośno, twardo.
Komfort
4,0
Widoczność
OK.
4,0
Ergonomia
Lubię ergonomię Opli - blisko kierownica, do tego regulacja w 2 płaszczyznach. Gorzej wypadają przyciski na konsoli - małe i niewygodne, za to dobrze podświetlone. Niewygodna regulacja temperatury oraz siły prędkości dmuchawy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK (z klimatyzacją).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest lepiej niż się spodziewałem, nawet z tyłu można jeździć całkiem wygodnie.
1,0
Wyciszenie
Tragedia. Huk - nie powinno tak być w nowoczesnym samochodzie, zwłaszcza, że silnik 1,4 potrzebuje obrotów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zbyt duże jak na 1,4. Serwisu nie znam - auto ma dopiero 12.000 a do tego jest służbowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]