Inne
: Pierwsze auto z reflektorami ksenonowymi-znakomita widoczność.
5,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. Rewelacyjny sinik jeżeli chodzi o osiągi i spalanie. Wygląd auta nie jest przeciętny i wydaje mi się, że za kilka lat linia nadwozia nadal będzie przyjemna dla oka. Mimo, że auto ma już 8 lat nie widać rdzy, nie ma żadnych luzów, nic nie stuka, nic nie puka. Wnętrze, przynajmniej w mojej wersji jest przyjemne dla oka, pomarańczowe, regulowane podświetlenie. Dobre nagłośnienie. W porównaniu z moim poprzednim autem w Astrze brakuje mi schowków i podłokietnika. Tapicerka bez przetarć. Nie jest to auto rodzinne, ciężko wchodzi się do tylu, bagażnik duży, pakowny. Osobiście polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się bardzo dobrze, spalanie bardziej niż zadowalające, pracuje równo. Droga naprawa kolektora ssącego.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się precyzyjnie, trzyma się drogi jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedząc za kierownicą mam wrażenia, że auto jest "pancerne", szyby są małe a tylna w szczególności-osobiście bardzo mi się to podoba.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski pod ręką, ergonomia na dobrym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, chłodzi i nagrzewa szybko. Na plus podgrzewany nadmuch na przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń bardzo zadowalająca.
4,0
Wyciszenie
Auto wydaje się być dobrze wyciszone, silnik słychać, ale to diesel. Nawet przy wysokich prędkościach nie ma problemu z rozmawianiem przez zestaw głośnomówiący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę tylko koszty związane z paliwem to jestem zadowolony, na całym zbiorniku jestem w stanie przejechać między 670 a 800 km w cyklu mieszanym. Ogólnie auto to skarbonka bez dna, same nowe opony w tym rozmiarze to wydatek ok 4.000 zł. Komplet markowych wycieraczek ok 108 zł, filtry w akceptowalnych cenach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z 2006 roku zapłaciłem ok 20 tys, plastiki nie skrzypią, brak jakiejkolwiek rdzy, żadnych luzów - stosunek jakość cena jest dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam niecały rok i z drobnych usterek przypominam sobie wymianę łącznika stabilizatora + tuleja, koszt wymiany ok 180 zł. Zawsze odpala.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety musiałem wymienić kolektor ssący, podobno to dosyć częste w tym silniku, koszt wymiany ok 2.000 zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]