W swojej klasie gdy nic go nie boli to super opcja na auto szybkie dobrze się starzejące dla oka ale nadal stosunkowo tanie. Przy zakupie i w czasie eksploatacji trzeba dbać o blachę, olej i jeszcze raz OLEJ. Ten silnik zawsze coś zje w czasie pracy, ale trzeba uważać żeby nie trzeba było dolewać 1l na 500 km. Przy zakupie, albo w dniu zakupu warto zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach.
Dużym plusem jest możliwość dodania LPG i wtedy robi się śmiesznie tanio. Dla bardziej zapalonych można za ok. 6 tyś zł zrobić 240 KM 370 nM bez większych problemów. Sam to zrobiłem i najlepszy czas do 100/h z komputera licząc (też dołożyłem) to 6,3 s! OPC do 100 katalogiem szły 6,4 s.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy zdrowy to będzie nasz cieszyć przy każdym dodaniu gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wytrzyma szybką zmianę biegów, warto sprawdzić 5 i 6 bieg bo po zrobieniu 200 tyś mogą być nagryzione zębem czasu.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Opel, trzeba zobaczyć przy zakupie i dbać.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam 190 cm wzrostu, ok 85 kg i super mi się siedzi. Słońce prawie nigdy na oczy, ale głowa nie szura po podsufitce. Fotele trzymają i muszą przy 200 KM.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy i klima na 1 i 2 (biegu nawiewu) jest ok, ale bez szału. Latem warto od razu na 3 /4 opcję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak tylko nie kopci po odpaleniu, nie zjada chorych ilości oleju to będzie dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujesz za 12-13 tyś zdrową sztukę, LPG można wstawić łatwo. Też pomodzić da się i wtedy ma się tańsze OPC.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 200KM 147kW
[l/100km]