Auto dość tanie w eksploatacji oraz w miarę dynamiczne (gdyby było turbo, to byłby ogień, a tak w miarę się zbiera). Generalnie bym kupił drugi raz, tylko trzeba uważać na zaniedbane modele, bo takich jest pełno, przez to, że ten samochód a przede wszystkim silnik wymaga trochę zainteresowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Taki se ten silnik, w miarę dynamiczny, największym plusem jest jego prostota, najbardziej wkurzające są problemy z cewkami zapłonowymi, które trzeba wymieniać co 20tys km. Plus często termostat u mnie zdycha, tak co pół roku, ale czytałem, że to przypadłość tego silnika. Generalnie są to problemy, które zamykają się w 200 - 300 zł, więc nie ma tragedii.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że nie ma 6 biegu, a tak to zwyczajna poprawna 5 stopniowa skrzynia biegów.
5,0
Układ jezdny
To auto nie boi się zakrętów, więc chyba to jest najfajniejsza rzecz w tym aucie.
3,0
Karoseria
Jak to Opel, lubi trochę rdzewieć, może nie na wylot, ale no trochę lubi rudej podłapać.
Komfort
4,0
Widoczność
Na początku było mi dziwnie, teraz już jestem przyzwyczajony.
4,0
Ergonomia
Nie jest to auto klasy premium, więc jest poprawne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w moim aucie sprawia problemy, już raz wymieniałem chłodnicę, chociaż jak mówię, te usterki mogą wynikać z tego, że trafiłem na lekko zaniedbany model.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przy 140 jest po prostu głośno, w innych prędkościach do przeżycia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tego auta są bardzo tanie części i większość mechaników ogarnia, bo nic w Oplach nie zaskakuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cewka zapłonowa, termostat
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klimatyzacja
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]