W ocenach starałem się być obiektywnym. Jestem bardzo zadowolony z auta. Bogate wyposażenie - skóra, podgrzewane fotele, ksenony. Brakuje jedynie tempomatu, który można sobie sprawić za kilkaset złotych, wymieniając manetkę kierunkowskazów ;) Jeśli ktoś rozważa jazdę na LPG i do tego chce jeździć ładnie wyglądającym, 3-drzwiowym samochodem z automatyczną skrzynią, to szczerze polecam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik, choć kultura pracy mogła by być lepsza - trochę buczy. Wersja 125KM bardzo dobrze nadaje się dla instalacji LPG z uwagi na hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Moc wystarczająca, ale jeśli ktoś oczekuje mocniejszych wrażeń, to polecam wersje turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny, japoński automat Aisin Warner - nie jest to DSG, ale daje radę. Przy 120km/h mamy 3000obr./min., a więc zdaje się że tak samo jak na 5 biegu ręcznej skrzyni. Z silnikami CDTI montowano bardziej skomplikowane i chyba też bardziej awaryjne automaty, natomiast w tej wersji pod tym względem jest znacznie lepiej, a ewentualna naprawa może być porównywalna z ceną wymiany sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym. Póki co działa dobrze i nic nie wskazuje na nadchodzącą awarię. Oby tak dalej. Dodam jeszcze, że jest to moje trzecie auto z automatyczną skrzynią i nigdy nie miałem z nimi problemów.
4,0
Układ jezdny
Na równe drogi bardzo dobre, a na nierównościach ciut twarde, ale to przecież GTC ;)
Komfort
3,0
Widoczność
No cóż - znów musimy wspomnieć trzy magiczne literki ;) GTC i widoczność do tyłu nie chodzą parami, za to jest czujnik parkowania :)
3,0
Ergonomia
Obsługa kierunkowskazów i wycieraczek wymaga przyzwyczajenia, podobnie jak klimatronik. Opel mógł też lepiej dopracować odsuwanie fotela przy wsiadaniu do tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, za to zimą mógłby troszkę lepiej grzać. Kiedyś jeździłem Golfem III 1.9D, który nagrzewał wnętrze bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu ciut mniej, ale wiadomo dlaczego ;)
3,0
Wyciszenie
Dzisiejsze benzyniaki potrafią być cichsze, do tego szerokie letnie opony dość mocno szumią.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie benzyny wg komputera to 9,5l/100km. Gazu spala średnio 11l/100km. Jak dla mnie jest OK. Silnik nieskomplikowany, dobrze znany mechanikom, ceny części przystępne. Jedynie automat w razie awarii może bardziej nadwyrężyć portfel, ale i tak jest tańszy w naprawach od wielu nowocześniejszych skrzyń.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie wymieniłem tylko sworznie przednich wahaczy - efekt naszych dróg. Zanim silnik się rozgrzeje, komputer pokazuje mi, że jest za mało płynu w chłodnicy, a poziom jest ok. Pewnie czujnik ześwirował, więc będzie trzeba go wymienić ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic poważnego się nie stało :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]