Samochód należy oceniać przede wszystkim pod kątem stosunku jakości do ceny. Otóż za dwadzieścia kilka tysięcy dostajemy auto które ma bardzo fajny design, jest bardzo drapieżne i nisko zawieszone do tego bardzo fajnie wyposażone w podstawie. Nie mam wersji COSMO tylko ENJOY i z doświadczenia wiem, że wiele funkcji w tych oplach jest dostępnych w każdym modelu, tylko są nieaktywne gdy ktoś ich nie wykupił. Przykładowo w praktycznie każdym modelu dołożenie tempomatu kończy się na kwestii wymiany pałąka przy kierownicy i uruchomieniu tej funkcji w komputerze - koszt suaryczny 150 zł. Na pokładzie jest nawet kontrolka od tego. Koszty napraw jak w oplu czyli niskie jedyne co to nalezy zwracac uwagę na to czy wiązki z tyłu przy zawiasie bagażnika są całe bo lubią pękać i wówczas mamy problem z dostaniem się do bagażnika i złożeniem dachu, oraz regulacja dachu, której nie każdy się podejmuje a pozwala cieszyć się tym autem tak jak zwykłym coupe. Dodając fakt, iż jest to całoroczny kabriolet otrzymujemy auto idealne dla osoby chcącej wyróżnić się z tłumu za niewygórowane pieniądze, ograniczając przy tym ryzyka związane z zakupem "egzotycznych wynalazków" Warto wiedzieć, jeśli nie mamy wersji z przyciskiem sport, nie da się wyłączyć ESP
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niezawodny, wolnossący o całkiem dużej mocy jak na pojemność w, niestety mało momentu.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, bardzo krótki skok lewarka pozwala naprawdę fajnie wyczuć auto.
5,0
Układ jezdny
Przy zamkniętym dachu zachowuje się jak sportowe coupe, mam pakiet fabrycznie obliżonego zawieszenia więc prowadzi się świetnie. Jak otworzymy dach nie da się nie wyczuć na nieruwnościach lekkiej galarety.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu gorsza ze względu na mniejsze okno, ale czujniki parkowania załatwiają sprawę
5,0
Ergonomia
Wnętrze bardzo praktyczne, mało finezyjne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, auto szybko sie nagrzewa i dobrze odmraża szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do jazy we dwójkę idealne, bardzo dużo miejsca mam 2 metry i spokojnie jadę. Z tyłu miejsce na dzieci lub krótkie trasy. Bardzo duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Nie da się oszukać tego, ze auto jest kabrioletem. Przy 140 na autostradzie jest jeszcze komfortowo, ale znacznie głośniej niż w autach klasycznej konstrukcji
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie naprawy. Rozsądne spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fenomenalny, jakość i fejm jaki robi auto zupełnie nie pasuje do jego ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomniałem, należy dbac o kondycje wiązki w bagazniku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]