Inne
: NIe spodziewałem się,że gdy pierwszy raz w życiu kupię auto sercem nie do końca głową to zaskoczy mnie taką uniwersalnością
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: uciążliwe nie uciążliwe,ale firma która projektuje dachy do merca i porsche dała ciała i zrobiła taką plastikową minę ,którą trzeba po czasie wymienić na mosiężną- o kosztach w sumie niedużych już wspomniałem wcześniej
5,0
Całokształt
Astre kupiłem tanio ponieważ muszę doinwestować ją w tuleje mosiężne(znawcy wiedzą o czym piszę-koszt ok 500pln),dobre auto póki co.
Wrażenia
5,0
Silnik
na prawdę wystarczy bo rozpędziłem go na etylinie do licznikowych 195km/h,choć dla lubiącego przycisnąć polecam mocniejsze wersje-z wyłączeniem klekota diesla(cóż mam uraz do klekotów bo za bardzo nas trują ich spaliny)
5,0
Skrzynia biegów
precyzja precyzja precyzja,może przydałaby się 6stka,ale opel w tej wersji jej nie posiada,zresztą fiatowskie m32 nie powalają wytrzymałością(wiem to od kilku serwisantów skrzyń biegów)
5,0
Układ jezdny
na dziury twardy,jednak dla mnie średnicówka +a1 ideał (po mimo iż jest fabrycznie obniżone i koła 17/45/235)
5,0
Karoseria
funkcjonalność i wygląd jak najbardziej ok
Komfort
5,0
Widoczność
no cóż wiedziałem co kupuję a poprzedziłem to przymiarkami do m.in. 307cc
5,0
Ergonomia
nic dodać nic ująć-brak mi tylko fabrycznego podłokietnika ze schowkiem,ale niestety mam tańszą wersję(taką trafiłem i chyba dobrze wynegocjowałem),bagażnik standard ponad 400l-kolos jak na takie auto
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy ustawieniu wentylacji na 1 paruje przednia szyba więc minimum 1,5na pokrętle,tylna szyba podgrzewana więc po chwili widoczność ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
hm? przód przy moim 188cm bez skazy jak też dopasowanie kierownicy i fotela,tył awaryjnie 42kilometry jechała tam teściowa i jak na 75latkę dała rady sama wyjść z auta,ale odejmuję za przestrzeń nad głową z tyłu
5,0
Wyciszenie
dopiero powyżej 4000obr głośniej silnik zajęczy(standardowy wydech bez udziwnień i lansu)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części jak to opel przystępne(np.wymiana tylnych klocków na trw 150pln z robotą),mechanik nie odmówi bo mało filozofii w konstrukcji auta a rozrząd co 150tys km/zawory co 30tys.Założyłem lpg AG zenith na blue box nie podpinając pod obd i spala 9l na sto przy 120km/h-bajka bo Polskie a dobre(w astrze Żony mamy Staga-również ok choć spala mniej,ale to zasługa silnika 1.6 8v).W rubryce spalanie podałem dane dotyczące pb a nie lpg.
5,0
Stosunek jakość/cena
kilkanaście tysięcy za astrę ,która jest najładniejszym oplem poprzedniej dekady(na drugim miejscu astra h gtc,których jest multum na naszych drogach) to nie dużo,a chyba najładniejsze najpraktyczniejsze i najtańsze w utrzymaniu cabrio całosezonowe z twardym dachem-boom na twin topy w Polsce dopiero nadchodzi wspomnicie moje słowa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej ich brak po mimo iż kolega kolegi z mikołowskiego opla twierdzi że twin top to ciu...wo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
no więc-auto przyjechało z niemiec gdzie miało tylko 6ciu właścicieli!!!!!!! żaden z nich nie doinwestował auta w to co opel zepsuł projektując je,więc na wiosnę czeka mnie wymiana tulejek z trybami w silniczkach na mosiężne zamiast plastikowych-ponoć z wymianą wychodzi około 450 500pln(lepsze to niż wymiana całych silniczków za 4tys pln-swoją drogą Panie dzięki za vauxhalle "na części" z anglii)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]