Krótko mówiąc jestem zadowolony z dokonanego przed rokiem zakupu. Przyjemność codziennej jazdy wynagradza nawet $$ na stacji benzynowej :-)
Ale "doskonale" nie dam... mogłoby być lepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
To dość cichy silnik (chociaż np. na niemieckiej autostradzie przy dużych obrotach na V biegu hałas jest już męczący). KM wystarczająco dużo na jazdę miejską czy turystyczną - sprawne wyprzedzanie nie tylko "maluszków" i tirów :-) Czując ten power pod pedałem można poczuć się bezpiecznie wiedząc, że się zdąży...
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie manualna skrzynia w tym samochodziku jest czymś akurat. Drążek umieszczony tam, gdzie trzeba. Skrzynia działa bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Dużo zależy od wybranych opon. Wszystko odbywa się jednak bez żadnych spięć, tak jakbym jako kierowca oczekiwał. Więc OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Podzielone lusterko jest niepotrzebne - stwierdzam to jako kierowca doświadczony na tyle, by podczas zmiany pasu ruszyć karkiem.
W czasie roku jeżdżenia udało mi się nie zauważyć skrzynki wiszącej na wysokości błotnika od strony kierowcy...
4,0
Ergonomia
Jedyne co mi przeszkadzało w tym samochodzie to mało miejsca na prawe kolano kierowcy :-) A to za przyczyną zabudowy pośrodku sięgającej samej podłogi. Bez obecnej w innych samochodach (np. w Corsie) "dziury" pozwalającej na odchylenie kolana. Dla faceta tak dużego jak ja to ma znaczenie. Ale przyzwyczaiłem się do jazdy z prawą nogą na baczność :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parujące szyby... "ten typ tak ma" ale można się nauczyć jak sobie z tym radzić. Bardzo sprawna klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hatchback Astry II to idealne rozwiązanie. Moja Astra miała okazję wykazać się jako samochód rodzinny (fotelik, wózek, bagaże), wakacyjny dla 4 osób (plecaki, śpiwory... i to wszystko schowane w bagażniku, bo wyprawa była na wschód) jak i bagażowy (500 km z pasażerem w postaci zamrażarki)... Ale przede wszystkim jest idealny, nie za duży na codzienne dojazdy i zakupy.
4,0
Wyciszenie
Do codziennej jazdy (miasto, trochę trasy po Polsce) OK. Ale już wyjazd na niemieckie autostrady pokazuje, że mogłoby być ciszej - przy wysokich obrotach hałas w kabinie jest jednak spory...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując ten samochód spodziewałem się, że będzie palić z 10l/100km. Tymczasem rzadko kiedy dochodzi do 9 (miast) a zdarza się, że spadnie poniżej 8 (trasa).
4,0
Stosunek jakość/cena
Astra II nie jest samochodem tanim (nawet starsze egzemplarze dobrze trzymają cenę) jednak kupuje się niemiecką (?) niezawodność. A ta warta jest wydanej gotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przed rok jeżdżenia tylko 2 drobiazgi: śmierdząca klima i CD w radio... wszystko oczywiście pociągnęło niewielkie wydatki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszy chyba mankament na polskich drogach to silentblocki (gumy na drążku stabilizatora)... "Ten typ tak ma"... gdyby nie miał byłoby pięknie.
Poza tym rok (odpukać) bez awarii, oby tak dłużej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]