1.8 ecotec jest w porządalu. raz na jakiś czas go tylko ´odmulić´ potrzeba. w miarę elastyczny, jak na potrzeby warszawy odpowiedni. ogólnie z 1.8 można powalczyć.
3,0
Skrzynia biegów
od europejskiego wozu raczej nie mogę wymagać precyzyjnej skrzyni, ale mogłoby być lepiej. w szczególności z 2 jest problem /raczej natury komfortu samej w sobie zmiany biegu/, chociaż nawet jeszcze nie ´haczy´, co chyba jest zmorą opla.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
oczywiście przednie słupki!! chryste, przy skręcie na krzyżówce każdy przechodzeń jest potencjalną ofiarą :/
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie wiem, czy to nieszczelność podszybia, ale od tej wiosny nie da się wytrzymać z ´aromatem´ wentylatora, klasyczna babcina stęchlizna. pewnie grzybek. klima prymitywna, ale działa i nie tak wiele wyciska paliwa. w zimie grzeje, a tej ratowały podgrzewane siedzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu komfort, z tyłu podobno źle. co mi tam ;)
2,0
Wyciszenie
silnik ok na niższym przełożeniu, lecz przy setce w trasie, gdy te nieszczęsne 4k i wyżej obrotów prawie jak w rajdzie się czuję :/ poza tym prawdziwy koszmar to opływ lusterek i anteny w sedanie. jakbym rowery wiózł nad sobą! gwiżdże jak w gołębniku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
oj 1.8 to tak w mieście na baku 420km max... fakt, iż lubię przycisnąć jednak. gdy był problem z przepustnicą to i 12-13 zabierał ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zdarza sie, jak w każdym oplu. szczęśliwie jeszcze lusterka zdalnie sie ruszają, szybki też, ale trwałość do bani. szuflada od schowka u mnie nie wiem kiedy się wyłamała, podobnie u kumpla ten sam rocznik, więc nie przypadek. inne plastiki również łamliwe. szczęśliwie tylko te zazwyczaj mało użyteczne na codzień. firmowe gumowe dywaniki jakby od innego wozu, a jak wchodziły pod sprzęgło, bywały problemy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
i tu mać wielkie wasza mać! do rozrządu przy 60k spokój, później jak odczarowany.
zawieszenie całe - wybite, pęknięte etc. alternator szczotki i regulator napięcia. olej bierze litr na 5k.
a teraz hit sezonu - przysiadł cały moduł główny silnika! w ASO z robocizną ponad PLN4k!!!!!!! jedna piątka autka część, co nie większa od dysku twardego, a dopiero co złożylem ultraskiego PC z 21´´ monitorem za PLN6,5k. to zniechęciło mnie do opla na życie, biorę nowego civica 1.8 i GM papa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]