W dzisiejszych czasach trudno określić czy warto jest wydawać fortunę na lepsze wozy. Astra G ma 4****, niezawodność, dużo części zamiennych i oczywiście nie najstarszą jeszcze budę. Warto się nad nią zastanowić jak się chce mieć 2 samochody w rodzinie i święty spokój z naprawami. Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka dedykowana na rynek Niemiecki więc mniej koni niż normalnie. Gdy silnik nie jest zamulony to się zbiera dopiero powyżej 3500 obrotów. Generalnie cichy i na trasę można z nim wyjechać
4,0
Skrzynia biegów
Mankament opli to źle wpinająca się skrzynia. Wsteczny i jedynka do poprawy. Skrzynia dobrze zestrojona i w mieście jak i na trasie ładnie się sprawdza.
5,0
Układ jezdny
Przed wejściem focusa na rynek to było moim zdanie najlepsze zawieszenie w tej klasie. Kto nie lubi forda na astrze się nie zawiedzie. Jest miękko (moja poprzednia astra 2.0 miała sportowe zawieszenie i wiem co to trzymanie gleby) ale przez to komfortowo. Ostrych zakrętów na pełnym obrotach nie polecam.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kompakt dużo szyb ale słupki trochę przeszkadzają
5,0
Ergonomia
To moja druga Astra G, jeździłem już H i muszę przyznać że nowy typ się nie umywa. Duże schowki, przyciski i pokrętła w intuicyjnych miejscach. Po zamontowaniu podłokietnika nie potrzebuję już nic więcej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa, nawiewy spoko, trochę wolno się nagrzewa ale to nie merc
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za ten bagażnik dam się pociąć (ponad 500 litrów). Miejsca z przodu dużo, z tyłu też nie ma co narzekać. Jak na tę klase każdy będzie zadowolony.
5,0
Wyciszenie
Nic i tyle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie należy do najmniejszych ale wole mieć 1.8 i minimalną przyjemność z jazdy (poprzednio 2.0 w 3drzwiowym nadwoziu - gdyby nie dzieciak nigdy bym nie zamienił) niż jakieś 1.4 i spalanie mniejsze o 1l an 100km. Założyłem magnetyzery i naprawdę widać efekty! - nawet 6.5 l/100 km w trasie (oczywiście bez ekscesów), w mieście nie mówię bo na małych odcinkach do 10 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Teraz to można mieś wszystko za dowolną cenę. Astra nie traci szybko a i z odsprzedażą nie powinno być problemu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. 100 000 i nawet 1 malutka część. Nie wspominam o przednich żarówkach przepalających się non-stop ale to wada fabryczna tego modelu (średnio 4-6 na sezon).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak takiego tematu w tym i poprzednim modelu moich astr
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]