Silnik
: Bardzo dobre osiągi i elastyczność jak na taką pojemność
4,0
Całokształt
Auto kupiłem od 1 właściciela, miało 4 lata i zaledwie 60tys km (udokumentowane), bezwypadkowe. Zdecydowałem się na model G, ze względu na bardzo korzystny stosunek ceny do stanu auta (astra H by była z 5 tysięcy droższa z tego samego rocznika).
Silnik 1,6 Twinport był montowany także w Astrze H (nie jest to ten sam motor co ozn. 1,6 16v w astrach F i G!).
Przez 2 lata przejechałem prawie 50tys km, w tym 7tys wyprawa do Hiszpanii. Auto niezawodne. Poza materiałami eksploatacyjnymi, wymieniłem jedynie cewkę zapłonową (chodził na 3 cylindrach, koszt nowej oryginalnej cewki w necie to nieco ponad 300zl), oraz łączniki stabilizatorów (bardzo dobre polskie METALOWE zamienniki po 22zł / sztuka!) I tyle.
Co ciekawe, astra G z lat 2005-09 (czyli CLassic) nie była już oferowana w Europie Zachodniej, zatem wszystkie sztuki z tych roczników pochodzą z polskiego rynku. DLa mnie to plus! Można znaleźć łatwo auto od 1 właściciela, w bardzo dobrym stanie, i z małym przebiegiem. Uważam że to lepsze rozwiązanie niż kupowanie czegoś, co ktoś na Zachodzie chciał wyrzucić na śmietnik... .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre osiągi jak na 1,6, przy tym elastyczny, gdyż do określonych obrotów pracuje jako 8v (system Twinport). Duża zaleta to rozrząd - wg serwisu co 150tys. Ja wymieniłem po 100, wyglądał jak nowy. Długi interwał wymiany wynika z grubego paska, oraz faktu, iż pompa wody nie jest na rozrządzie (napędza ją pasek alternatora).
Pewnym minusem jest brak hydraulicznych popychaczy, luzy reguluje się wymianą płytek - ale na szczęście dopiero przy 150tys km.
3,0
Skrzynia biegów
Tu już słabiej - biegi chodzą dość głośno, niezbyt lekko. Bardziej mnie irytują jednak zbyt krótkie moim zdaniem przełożenia. Przy 100km.h na V biegu mamy już 2700obr./min - mogło być mniej. Zwłaszcza, że to nie jest ciężkie auto.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo trwałe, poza wspomnianymi łącznikami stabilizatorów, które kosztują śmiesznie tanio ( i jak już pisałem, polecam polskie, metalowe zamienniki).
Trwałość zawieszenia wynika zapewne z faktu, iż większość elementów pochodzi z cięższej vectry B, a także z bardzo prostej konstrukcji. Zawieszenie raczej sztywne.
Minus widzę jeden - wysoka podatność na bujanie autem przy silnym wietrze i prędkości powyżej 90km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, jednak minus za brak wycieraczki w wersji sedan, co pogarsza widocznośc.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Przydatny komputer pokładowy (rzadkość w autach z polskiego rynku).
Drażni dziwne rozwiązanie włączania oświetlenie kabiny - trzeba wciągnąć do siebie gałkę od świateł mijania. Kto by na to wpadł bez instrukcji?!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, klimatyzacja też wystarczy na Polski klimat (nieco gorzej było w Hiszpanii).
Tendencja do parowania szyby przedniej - gdyby nie klima, to by było słabo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie - bardzo dobrze. W zasadzie ciężko przypisać astrę G ... za duży na segment B, a za mały na C.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny, jak każdy Opel. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na jedynie 2 naprawy wspomniane wyżej - ciężko mi na razie ocenić. Z obserwacji sklepów internetowych wiem jednak, że ceny części są śmiesznie tanie w większośći.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze (ok 20tys zł) - rewelacja.
Kupiłem 4-letnie auto, z pewną historią, i małym przebiegiem. Dodatkowo auto dość bogat wyposażone jak na pochodzenie polskie - jest m.in. klima, komputer pokładowy, podgrzewane lusterka, oraz chromowane zegary (fabryczne!) i klamki. Te 2 ostatnie dodatki bardzo ożywiają wnętrze i nadają nieco elegancji. Bez tych dodatków wnętrze jest smutne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora. Typowe dla wielu Opli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie cewka i nic więcej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
[l/100km]