Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Sedan

margrad, 9 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra G Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobre osiągi i elastyczność jak na taką pojemność
4,0
Całokształt
Auto kupiłem od 1 właściciela, miało 4 lata i zaledwie 60tys km (udokumentowane), bezwypadkowe. Zdecydowałem się na model G, ze względu na bardzo korzystny stosunek ceny do stanu auta (astra H by była z 5 tysięcy droższa z tego samego rocznika). Silnik 1,6 Twinport był montowany także w Astrze H (nie jest to ten sam motor co ozn. 1,6 16v w astrach F i G!). Przez 2 lata przejechałem prawie 50tys km, w tym 7tys wyprawa do Hiszpanii. Auto niezawodne. Poza materiałami eksploatacyjnymi, wymieniłem jedynie cewkę zapłonową (chodził na 3 cylindrach, koszt nowej oryginalnej cewki w necie to nieco ponad 300zl), oraz łączniki stabilizatorów (bardzo dobre polskie METALOWE zamienniki po 22zł / sztuka!) I tyle. Co ciekawe, astra G z lat 2005-09 (czyli CLassic) nie była już oferowana w Europie Zachodniej, zatem wszystkie sztuki z tych roczników pochodzą z polskiego rynku. DLa mnie to plus! Można znaleźć łatwo auto od 1 właściciela, w bardzo dobrym stanie, i z małym przebiegiem. Uważam że to lepsze rozwiązanie niż kupowanie czegoś, co ktoś na Zachodzie chciał wyrzucić na śmietnik... .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre osiągi jak na 1,6, przy tym elastyczny, gdyż do określonych obrotów pracuje jako 8v (system Twinport). Duża zaleta to rozrząd - wg serwisu co 150tys. Ja wymieniłem po 100, wyglądał jak nowy. Długi interwał wymiany wynika z grubego paska, oraz faktu, iż pompa wody nie jest na rozrządzie (napędza ją pasek alternatora). Pewnym minusem jest brak hydraulicznych popychaczy, luzy reguluje się wymianą płytek - ale na szczęście dopiero przy 150tys km.
3,0
Skrzynia biegów
Tu już słabiej - biegi chodzą dość głośno, niezbyt lekko. Bardziej mnie irytują jednak zbyt krótkie moim zdaniem przełożenia. Przy 100km.h na V biegu mamy już 2700obr./min - mogło być mniej. Zwłaszcza, że to nie jest ciężkie auto.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo trwałe, poza wspomnianymi łącznikami stabilizatorów, które kosztują śmiesznie tanio ( i jak już pisałem, polecam polskie, metalowe zamienniki). Trwałość zawieszenia wynika zapewne z faktu, iż większość elementów pochodzi z cięższej vectry B, a także z bardzo prostej konstrukcji. Zawieszenie raczej sztywne. Minus widzę jeden - wysoka podatność na bujanie autem przy silnym wietrze i prędkości powyżej 90km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, jednak minus za brak wycieraczki w wersji sedan, co pogarsza widocznośc.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Przydatny komputer pokładowy (rzadkość w autach z polskiego rynku). Drażni dziwne rozwiązanie włączania oświetlenie kabiny - trzeba wciągnąć do siebie gałkę od świateł mijania. Kto by na to wpadł bez instrukcji?!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, klimatyzacja też wystarczy na Polski klimat (nieco gorzej było w Hiszpanii). Tendencja do parowania szyby przedniej - gdyby nie klima, to by było słabo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie - bardzo dobrze. W zasadzie ciężko przypisać astrę G ... za duży na segment B, a za mały na C.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny, jak każdy Opel. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na jedynie 2 naprawy wspomniane wyżej - ciężko mi na razie ocenić. Z obserwacji sklepów internetowych wiem jednak, że ceny części są śmiesznie tanie w większośći.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze (ok 20tys zł) - rewelacja. Kupiłem 4-letnie auto, z pewną historią, i małym przebiegiem. Dodatkowo auto dość bogat wyposażone jak na pochodzenie polskie - jest m.in. klima, komputer pokładowy, podgrzewane lusterka, oraz chromowane zegary (fabryczne!) i klamki. Te 2 ostatnie dodatki bardzo ożywiają wnętrze i nadają nieco elegancji. Bez tych dodatków wnętrze jest smutne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora. Typowe dla wielu Opli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie cewka i nic więcej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Sedan