to niezłe auto.jeździłem przed nim kolejno : maluchem, cinqecento, polonezem. seatem ibizą, fiatem sieną. Ten oceniam najlepiej. Lubię go coraz bardziej
Wrażenia
4,0
Silnik
wersja z 8-zaworowym motorem jest elastyczna i cicha, wybacza bez bólu zmianę biegu na wyższy nawet przy 1,5 tys. obrotów ( częsty przypadek, gdy prowadzi kobieta, np. moja żona) w wersji 1,6 16v zawory grzechoczą wtedy jak oszalałe. Umiarkowanie przyspiesza, do sportu się raczej nie nadaje
4,0
Skrzynia biegów
jak to u opla. trochę wysiłku trzeba włożyć aby włożyć, he he, w sumie i tak lepiej niż w padaczce-sienie którą miałem wczesniej
5,0
Układ jezdny
twardy i przewidywalny, doskonale trzyma się drogi nie przechyla się na zakrętach. Ja taki lubię, malkontenci bedą narzekać że jest głośny i tłucze na nierównościach
Komfort
4,0
Widoczność
jak to w wersji pięciodrzwiowej, do tyłu średnio, doskonałe i wyjątkowo duże lusterka zewnętrzne, przy których da się spokojnie cofać. na szczęście tylko w vw wpadli na ten durny pomysł z małym prawym lusterkiem
4,0
Ergonomia
lubię twarde fotele, dla mnie to zaleta, dla innych wada, z tyłu umiarkowana ilość miejsca na nagi dla pasażerów, bagażnik prawie 400 l w 5-drzwiowej wersji do dobry wynik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mogę wypowiedzieć się tylko o ogrzewaniu i wentylacji (nie mam klimy ogrzewanie bardzo dobre, grzeje po kilkuset metrach, wentylacja odrobinkę gorsza, jak jest czysty filtr podszybowy wszystko jest ok, jak się trochę przybrudzi jest już gorzej, głośno pracuje dmuchawa na 4 biegu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód ok a nawet lepiej niż ok bo miejsca bardzo dużo. z tyłu oczywiście nie ma mowy o podróży we trójkę. Dla czworga ludzi standardowego wzrostu w sam raz
4,0
Wyciszenie
motor 1,6 8v pracuje znacznie iszej niż 16v bo potrzebuje niższych obrotów a poza tym ma o jeden wałek rozrządu mniejprzez co i we wnętrzu jest przyzwoicie cicho. przy prędkości ponad 130 km/h zaczynają hałasować opony ale to być może wina moich firestone
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio koło 7 litrów na sto km to przy silniku 1,6 wynik przyzwoity. W mieście i zimą oczywiście jest więcej, w trasie można zejść poniżej 6 przy delikatnym traktowaniu pedału. Przypominam sobie stare czasy kiedy maiłem poloneza 1,6 i. W trasie palił poniżej 7 l przy 80-90 km/h latem.Zimą w mieście łykał 14,5 litra. w astrze nie ma takiej rozpiętości i chwała Bogu. Zresztą co tu porównywać...
4,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem w promocji w 2001 roku latem za ok. 42,500 plus alusy . Teraz kosztują chyba niewiel więcej. Warto wyle zapłaćić tym bardziej że teraz dają wyposażeniu standardowym abs a w promocji ręczna klimę
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 żarówki H7
dwie końcówki dróżków kierowniczych po 40 000 km, końcowy tłumik spalin zaczął się sypać
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 razy musiałem wymieniać zawór recylkulacji spalin. w serwisie mówili że mam pecha i że to przypadek jednostkowy. dziękuję za taki przypadek- zawór kosztuje 480 zet. Zdarzyło mi się to oczywiście po gwarancji mechanicznej i każdy z zaworów wytrzymał więcej niż rok tak że nie mogłem reklamować części
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 85KM 63kW
[l/100km]