Inne
: bogate wyposażenie jak na takiego kompakcika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: usterka zaworu EGR, spory koszt w serwisie 600 + robocizna, odradzam zaślepianie zaworu, koszt zerowy ale silnik niebawem da znać o złym samopoczuciu więc oszczędnośc to pozorna
4,0
Całokształt
śmiało moge polecić to autko w tej wersji silnikowej, nie mam doświadczenia z innymi silnikami ale 1.6 8V 85 KM jest dobrym wyborem dla amatorów normalnej bezpiecznej jazdy
Wrażenia
4,0
Silnik
kultura pracy na poszczególnych przelozeniach do 2600 obr/min bez uwag, powyżej tej prędkości obrotowej silnik już słychać, jego zaletą jest to że doskonale radzi sobie przy niskich prędkościach obrotowych na wyższych przełożeniach i co istotne płynnie zbiera się z "dołu", przy pełnej obsadzie foteli i bagażu niestety odczuwalny jest brak mocy przy wyprzedzaniu, silnik nie przenosi żadnych drgań do kabiny
4,0
Skrzynia biegów
typowy dla opla opór przy wkładaniu kolejnych biegów - można się przyzwyczaić
4,0
Układ jezdny
nie mam uwag, reakcja na koło kierownicy dobra, zróżnicowana siła w spomagania w zależności od prędkości ,w mojej ocenie zawieszenie zestrojone optymalnie jak na nasze parszywe drogi, kompromis pomiędzy "sztywnym trzymaniem" a komfortem, auto doskonale zachowuje się w ciasnych zakretach, co prawda ustepuje na tym polu swojemu konkurentowi klasowemu focusowi ale w nim zastosowano inne rozwiązania
Komfort
4,0
Widoczność
to co każdy już chyba napisał w ocenach :) - przednie boczne słupki ograniczaja widocznośc, ale nie ma co marudzić - dzieki ich masywnej budowie konstrukcja nadwozia jest stabilniejsza a to poprawia bezpieczeństwo jazdy
4,0
Ergonomia
to chyba tez już każdy zauważył - przekombinowane miejsce na włącznik halogenów i świateł przeciwmgielnych - trzeba całkowicie "oderwać się " od prowadzenia auta żeby najpierw je zobaczyć a potem we właściwy trafić palcem, reszta ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie ok, wentylacja to katastrofa- parujące szyby jak jest wilgotno na zewnątrz to zmora - wymiana filtra kabinowego nie pomaga, jedynie klima załatwia temat ale tak nie powinno być, poza tym, w lato z nawiewu leci letnie powietrze - jeśli ktoś planuje zakup astry to koniecznie z klimatyzacją !!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
typowe autko rodzinne 2+2, wzrostowo jestem przecietniak - 176 cm reszta familii też w tych granicach więc nie narzekamy ale wyższe osoby z tyłu mogą troche marudzić
4,0
Wyciszenie
nie jest rewelacyjnie ale najgorzej tez nie, bardzo głosno robi się powyżej 3500 obr/min na piątym biegu, najsympatyczniej w autku jest przy 2500-3000 obr/min, oponki mam dość cichutkie (michelin) więc hałas głównie pochodzi od silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie ma co narzekać, miasto 8 litrów, trasa 6-6,5 l
4,0
Stosunek jakość/cena
jeśli ktos poszukuje dobrego auta za niewielkie pieniądze to to jest dobry wybór proponuję jednak nie "łaszczyć" się na tzw. golasa tylko poszukać auta z bogatym wyposażeniem, obecnie 1 poduszka i abs to żaden smakowity kąsek:) za 20 tys. mozna "wyrwać" całkiem niezłe i nieźle wyposażone auto - raz jeszcze polecam astrę II 1.6 8 V 87 KM
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dośc szybko przepalające sie żarówki świateł mijania - mozna z tym żyć:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bradzo poważnych usterek nie miałem - do tej pory musiałem wymienić zawór EGR - recyrkulator spalin - poza serwisem - koszt z diagnostyką, ceną zaworu i wymianą - 500 zł ( to częsta usterka w astrach ), tuleje i sworzeń na wahaczu przednim - koszt części 120 zł, czeka mnie wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji - koszt około 100 zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 85KM 63kW
[l/100km]