Karoseria
: Po 6 latach w miejscach odprysku lakieru pojawiają się brunatne plamki.
4,0
Całokształt
Auto proste w budowie, wykonane solidnie, godne polecenia. Przy odpowiedniej dbałości odpłaci długoletnim bezawaryjnym użytkowaniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,4, 8-zaworowy. Cichy, ekonomiczny, elastyczny i dynamiczny na niskich biegach. Jazda miejska nie stanowi żadnego problemu. Na trasie jazda z prędkością 130-140 nie męczy i pozwala prowadzić swobodnie rozmowę. Przyśpieszanie na 5 jest możliwe nawet od 60-70/h bez szarpnięć i dławienia silnika. Przy wyprzedzaniu lepiej zredukować, chyba że różnica prędkości jest znaczna, to mozna śmiało posuwać na biegu bezpośrednim.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu na swoje miejsce. Jedynie "wprawna" ręka kierowcy może lewarek skierować inaczej. Wsteczny trzeba nieraz wysprzęglić podwójnie, ale to chyba normalka, bo nie jest to bieg zsynchronizowany (chyba, że się nie dokońca na tym wyznaję).
4,0
Układ jezdny
Trochę miękki i skłonny do przechyłów na ostro branych zakrętach, ale mimo to daje się dynamicznie prowadzić. zawieszenie nie stuka i nie dudni pomimo przejechania ponad 11000 km.
Komfort
4,0
Widoczność
Wersja sedan, widoczność bez zarzutu. Nie przeszkadza mi słupek nr 1, bo nie ma auta, w którym by nie przeszkadzał. Dla niektórych stanowi to nie lada problem, a tego już nie mogę pojąć.
4,0
Ergonomia
Czy to 50, czy 500 km, to wysiadam jednakowo zmęczony. Wygodny, cichy, jazda nie męczy i nie nuży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby szybciej nagrzewać się zimą. Paruje jak inne auta, ale nawiew szybko zbiera rosę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli kierowca i pasażer mają rozmiary względnie normalne, to nie ma problemu. Czasem trąci się łokciem pasażera z prawej. Z tyłu jeżeli siedzenia nie są odsunięte na maxa, to miejsca jest dosyć.
4,0
Wyciszenie
Cichy, na pewno znacznie cichszy niż Astra II 1,4. Przy spokojnej jeździe silnika prawie nie słychać, bardziej opony i szum powietrza. Nawet jazda powyżej 140 nie jest przeżyciem ekstremalnym i można swobodnie porozumiewać się bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankowałem zawsze do pełna, zapisywałem i wyliczałem średnie spalanie. Miasto 7-8, trasa 5,8-6,4 l/100 km. Średnio przez 7 lat wyszło mi 6,75 l/100km. Chyba nieżle. Jazda była różna: bezdroża, lasy, łąki, no i polskie drogi pokonywane z prędkością powyżej 100.
Przeglądy w serwisie 180-260 - da się wytrzymać. Gorzej z częściami i naprawami - było mało, ale robiłem poza serwisem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomita. Auto nabyłem w 2000 r. za 37000, sprzedałem w 2007 za 1500 - utrata wartości 58%. Koszt przebiegu 1 km - 0,39 zł, koszt przebiegu 1 km z utratą wartości auta - 0,58 zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zdarzyło się, aby auto odmówiło posłuszeństwa. Po 5 latach przez akumulator, a bardziej przez głupotę, ponieważ przez 2 dni puszczałem sobie muzykę na biwaku, bateria miała swoje lata i zdechła. Poza tym jedynie żarówki (1 wymiana obu naraz).
Oprócz tego 2 razy klocki, raz tarcze, tłumik i amory tył (profilaktycznie) po ok. 100000 km, rozrząd, świece, akumulator, uszczelka miski olejowej.
No i zapomniałbym o oleju, który wymieniałem systematycznie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]