Ogólnie jestem zadowolony. Astra to masowa produkcja i ma wiele niedociągnięc, ale nie sprawia zbyt wielu problemów. Wersja sedan sprawdza się jako auto rodzinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasem pływają obroty, szczególnie, jak jest zimny. Elastyczność OK, na piątce 50 i mniej można jechać, jednak przy wyprzedzaniu trzeba redukować do 3. Ale to jest 1.4 i niezbyt duży moment obrotowy, więc tak musi być. Poza tym radzi sobie całkiem nieźle. Lubi wysokie obroty - typowe dla 16v.
4,0
Skrzynia biegów
Jak jest bardzo zimny, np. w mrozy tej zimy, to ciężko wchodzi 1 i 2, normalnie czasem 2 i R sprawia problem, ale ogólnie skrzynia chodzi bardzo lekko i przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się przyzwoicie, w zawieszeniu, jeśli się o nie troszczymy, nic nie stuka, choć sprawia wrażenie za twardego. Hamulce w porządku, nie żyletki, ABS czasem się przydaje.
Komfort
2,0
Widoczność
W sedanie do tyłu fatalnie, nie da się wyczuć końca. Z przodu dość szerokie słupki. Siedzi się bardzo nisko. Jeździłem też Reanault Kangoo - tam była widoczność idealna, pewnie stąd ta ocena.
4,0
Ergonomia
Siedzi się wygodnie, dobra odległość do lewarka, pedałów i kierownicy. W mojej wersji tylko podstawowa regulacja fotela i brak regulacji wysokości kierownicy. Słabe wypozażenie seryjne, z podnoszących komfort mam tylko centralny. W kokpicie wszystko na swoim miejscu. Regulowana intensywność podświetlenia tablicy - sprawdza się w nocy, nie męczy wzroku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewa się bardzo wolno, o wiele wolniej niż np. VW Caddy 1.9 TDI. Brak klimy, ale wentylacja dość skuteczna. Często trzeba wymieniać filtr przeciwpyłkowy i pruć kokpit. Szyby parują, szczególnie tylne - tu nwet nowy filtr nie pomaga (oczywiście w mróz czy deszcz).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, z tyłu też nie ma większych problemów. To tylko kompakt. Wielki bagażnik w wersji sedan (450 l).
4,0
Wyciszenie
No nie jest najgorzej, ale i nie najlepiej. Mocno słychać pracę zawieszenia (chociaż nie ma luzów i nic w nim nie stuka), zwłaszcza z tyłu. O silniku też nie da się zapomnieć, ale jest do wytrzymania. Generalnie nawet pow. 140 przy dobrym wydechu da się spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali dosyć dużo, ok. 8,5 l, zimą więcej, ale nadrabia w trasie, Częstochowa - Jastrzębia Góra - Łódź na jednym baku przy nieznacznym łamaniu przepisów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja swoją kupiłem jakiś czas temu, nie pamiętam w którym roku, dałem 26000, co było wtedy atrakcyjną ceną za to auto. Teraz nie jest dużo warta, więc warto się nią zainteresować. Focus i Golf droższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo. Po wymianie filtru przeciwpyłkowego trzeszczy coś w kokpicie, co srasznie denerwuje. Przeciera się kierownica i mieszek na dźwigni zmiany biegów. Zapsuł się "odbijacz" kierunkowskazów, przy skręcie w prawo czasem działa, czasem nie. Zdarza się jechać bez potrzeby na kierunku przez to. Nie jest to stare Volvo albo Mazda...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięta sprężyna w zawieszeniu, pływające obroty. Poza tym materiały ekploatacyjne: rozrząd, klocki, tarcze, filtry, wydech itp. Do wymiany termostat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]