Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Sedan

jarek, 18 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 123 tys. km
Opel Astra G Sedan 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony. Astra to masowa produkcja i ma wiele niedociągnięc, ale nie sprawia zbyt wielu problemów. Wersja sedan sprawdza się jako auto rodzinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasem pływają obroty, szczególnie, jak jest zimny. Elastyczność OK, na piątce 50 i mniej można jechać, jednak przy wyprzedzaniu trzeba redukować do 3. Ale to jest 1.4 i niezbyt duży moment obrotowy, więc tak musi być. Poza tym radzi sobie całkiem nieźle. Lubi wysokie obroty - typowe dla 16v.
4,0
Skrzynia biegów
Jak jest bardzo zimny, np. w mrozy tej zimy, to ciężko wchodzi 1 i 2, normalnie czasem 2 i R sprawia problem, ale ogólnie skrzynia chodzi bardzo lekko i przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się przyzwoicie, w zawieszeniu, jeśli się o nie troszczymy, nic nie stuka, choć sprawia wrażenie za twardego. Hamulce w porządku, nie żyletki, ABS czasem się przydaje.
Komfort
2,0
Widoczność
W sedanie do tyłu fatalnie, nie da się wyczuć końca. Z przodu dość szerokie słupki. Siedzi się bardzo nisko. Jeździłem też Reanault Kangoo - tam była widoczność idealna, pewnie stąd ta ocena.
4,0
Ergonomia
Siedzi się wygodnie, dobra odległość do lewarka, pedałów i kierownicy. W mojej wersji tylko podstawowa regulacja fotela i brak regulacji wysokości kierownicy. Słabe wypozażenie seryjne, z podnoszących komfort mam tylko centralny. W kokpicie wszystko na swoim miejscu. Regulowana intensywność podświetlenia tablicy - sprawdza się w nocy, nie męczy wzroku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewa się bardzo wolno, o wiele wolniej niż np. VW Caddy 1.9 TDI. Brak klimy, ale wentylacja dość skuteczna. Często trzeba wymieniać filtr przeciwpyłkowy i pruć kokpit. Szyby parują, szczególnie tylne - tu nwet nowy filtr nie pomaga (oczywiście w mróz czy deszcz).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, z tyłu też nie ma większych problemów. To tylko kompakt. Wielki bagażnik w wersji sedan (450 l).
4,0
Wyciszenie
No nie jest najgorzej, ale i nie najlepiej. Mocno słychać pracę zawieszenia (chociaż nie ma luzów i nic w nim nie stuka), zwłaszcza z tyłu. O silniku też nie da się zapomnieć, ale jest do wytrzymania. Generalnie nawet pow. 140 przy dobrym wydechu da się spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali dosyć dużo, ok. 8,5 l, zimą więcej, ale nadrabia w trasie, Częstochowa - Jastrzębia Góra - Łódź na jednym baku przy nieznacznym łamaniu przepisów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja swoją kupiłem jakiś czas temu, nie pamiętam w którym roku, dałem 26000, co było wtedy atrakcyjną ceną za to auto. Teraz nie jest dużo warta, więc warto się nią zainteresować. Focus i Golf droższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo. Po wymianie filtru przeciwpyłkowego trzeszczy coś w kokpicie, co srasznie denerwuje. Przeciera się kierownica i mieszek na dźwigni zmiany biegów. Zapsuł się "odbijacz" kierunkowskazów, przy skręcie w prawo czasem działa, czasem nie. Zdarza się jechać bez potrzeby na kierunku przez to. Nie jest to stare Volvo albo Mazda...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięta sprężyna w zawieszeniu, pływające obroty. Poza tym materiały ekploatacyjne: rozrząd, klocki, tarcze, filtry, wydech itp. Do wymiany termostat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Sedan