Powyższe usterki nie wpływają na złą ocenę tego auta. Podczas badań technicznych mechanicy zawsze oceniają moją Astrę b.dobrze - i porównania z innymi markami są na korzyść. Na duży + można zaliczyć dostępność i umiarkowane ceny części zamiennych (w razie jakby co :-) )
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę cicho, ale onkurencja jest lepsza - mam porównanie z VW G., Skodą O i Nissanem A. . Przyspieszenie super! (oczywiście pomiędzy 2000-3000 obrotów)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzezeń, nic nie haczy, biegi wchodzą jak w masełko.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w porządku, jak do tej pory naprawiałem tylko cylinderek w tylnym kole, bo zapiekł się i piszczał, ale to pewnie wina zużycia klocków.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, sterowanie radiem i CD w kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do klimatyzacji manualnej nie mam zastrzeżeń, jest b. szczelna czynnik chłodzący wymieniam co 2-3 lata. Jednak ogrzewanie to słaby punkt, trzeba przejechać w zimie 10 km żeby zrobiło się ciepo - niestety tak jest w prawie każdym dieslu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetnie - regulacja kierownicy, fotela kierowcy, miejsca na nogi z tyłu więcej niż w Octavi.
3,0
Wyciszenie
Diesel Opla jednak nie jest pod tym względem wzorem, ale nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 7,5
trasa 4,6
nie korzystam z usług serwisów, bo to zdziercy
5,0
Stosunek jakość/cena
Sprowadziłem z zagranicy więc w porównaniu do ceny salonowej lub rynkowej polskiej jest więcej niż zadowalajace.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów: wymiana czujnika temp. zewn.; czyszczenie styków czujnika w dzwiach bo światło się nie wyłączało. Małym minusem jest również zużycie oleju, średnio 2 l./15 tys. km. Niby nic poważnego, a trzeba kontrolować.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana przepływomierza, wymiana zaworka ciśnienia doładowania x2 (naszczęście ceny części zamiennych są bardzo umiarkowane).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW
[l/100km]