Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Kombi

say, 10 lat temu
Silnik 2.0 DTI 101KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto ogólnie da się lubić...moja ocena jest za bardzo obiektywna i jest raczej dla mechaników niż dla przeciętnego użytkownika lecz starałem się nie owijać w bawełnę i sztucznie go nie słodzić lecz zobrazować takim jakie jest w codziennej eksploatacji. W miarę dobre choć bez wodotrysków...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa wtryskowa i osprzęt układu wtryskowo przelewowego
Karoseria : gnijące podłużnice pod podłogą /szczególnie prawa/
Układ hamulcowy : zapiekające się tylne zaciski hamulcowe
3,0
Całokształt
Prawie wszyscy tu piszą powiedzmy same superlatywy...a Astra jak każdy inny samochód ma swoje wady i zalety. Moja Astra to już 23 auto, którym jeżdżę i w swojej opinii postaram się być bardziej obiektywny od nowicjuszy. Cóż całokształt Astry zasługuje mimo wszystko na plus. Silnik przeciętny, bez wodotrysków, toporny lecz w miarę trwały i gdyby nie padająca pompa wtryskowa i niedopracowany układ wtryskowo powrotny /z naciskiem na "powrotny"/. Schrzaniony kompletnie powrót paliwa z wtryskiwaczy, masa połączeń / wężyków co skutkuje częstymi zapowietrzeniami układu i problemami z odpalaniem. Także jeśli zapala się pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem" to można już zbierać kasę na regenerację pompy /ok. 3tysi/ a jak już zacznie przerywać i szarpać autem to już trzeba prowadzić do "szpeca" Poza tym to dosyć dobry samochód pomijając bardzo słabe ogrzewanie zimą, toporną skrzynię biegów, zapiekające się tylne zaciski hamulców i ogólnie toporne /z racji ciężkiego diesla/ prowadzenie samochodu. Reasumując jak się trafi na nie zamęczony egzemplarz i samemu nie poskąpi się kasy na konieczny serwis i będzie się spokojnie jeździło to auto można by polecić na powiedzmy dobrą czwórkę..:-)) Autko nadaje się więcej na długie trasy niż na manewry po mieście co jest zwłaszcza bez klimy - męczącym..((
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak w opisie ogólnym ..motor na 4, ma swoje kaprysy: pompa wtryskowa, zapowietrzający się układ wtryskowo - powrotny, słabej jakości napinacz i rolki mikropaska, poza tym dość dobry motor ale przy ISUZ-owskim 1.7DCI to on nawet nie stał..((
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo przeciętna, toporna i w mieście męcząca. Przełożenia tej skrzyni nadają się jak ulał na autostrady ale nie na miasto..:((
4,0
Układ jezdny
Tutaj jest w miarę dobrze choć jak to "niemiec" - zawieszenie twarde i mało komfortowe w porównaniu np. z Corollą
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra choć to auto raczej dla niższych wzrostem użytkowników...
3,0
Ergonomia
Całokształt ergonomii to w tym aucie tylko przeciętność...za ciężki ten diesel i sprawia wrażenie prowadzenia ciężkiego czołgu..((
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo naciągana przeciętność , minus zwłaszcza w zimie /nie pomaga wymiana termostatu, nagrzewnicy i chłodnicy../
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu przeciętna - źle wyprofilowane fotele, z tyłu jest dobra choć siedzenia są za twarde..
3,0
Wyciszenie
wyciszenie silnika dosyć dobre /do setki/ ale wyciszenie kół jezdnych to w tym aucie - bardzo mizerne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj miłe zaskoczenie- przy spokojnej jeździe miasto - 7 , trasa - 5 do 6... niedopracowanie fabryki to za mały zbiornik paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
jakość do ceny wypada dobrze. Przeciętna jakość to i niewygórowana cena..ale nie ma tragedii za tą cenę WARTO ! Tylko polecam raczej diesla 1.7DCI ISUZU - to niebo a ziemia do 2 litrowego starego motoru Opla i auto lżejsze prowadzi się duuużo lepiej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli auto zadbane to jest ich niewiele a nawet bardzo niewiele. Trzeba pilnować układu wtryskowego /szczelności przewodów wtrysków i tzw. przelewów/, dbać o tylne hamulce, smarować na czas prowadnice zacisków itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj będzie usterkowa pompa wtryskowa , która pada po ok. 150tysi km i koszt ok. 3-4tysi poza tym w miarę OK. Aha dodam jeszcze często korodujące podłużnice pod podłogą zwłaszcza prawa - pod pasażerem - lubią gnić i trzeba pilnować..!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Kombi