Silnik
: Brak drobnych usterek jak na taki przebieg - super.
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy diesel i nie mogę powiedzieć, że się zraziłem. Jak na taką pojemność to spalanie jest bardzo niskie. Samochód nie jest kapryśny, nie psuje się z byle powodu. Do tej pory z napraw to wymieniłem tłumik końcowy oraz jedna poważniejsza sprawa - wymieniony jeden zawór, który był krzywy. Od czasu wymiany brak jakichkolwiek napraw - trzeba lać i jeździć. Zawieszenie do tej pory bezbłędne, silnik oprócz powyższej naprawy również, blacha nie rdzewieje, czego o Focusie nie mogłem powiedzieć. Żona jeździ Mitsubishi Colt-em i mechanicznie jest rewelacyjny ale blacharka to jakiś żart - tu jest inaczej. Mam wersję SPORT, białe zegary, fotele kubełkowe, ładny niebieski kolor znany z wersji OPC, komputer pokładowy, który zawyża spalanie o około 0,5l/100km od rzeczywistego, audio seryjne to 8 głośników! Silnik trochę jak od traktora, głośny mułowaty - do czasu jak załączy się turbina przy około 2,5tyś obrotów, w tedy czuć, że przyspiesza. Auto w mojej ocenie jak dla rodziny 2+1 w sam raz, na większe wakacje zabieram BOX na dach i mogę jechać na miesiąc. Z tyłu miejsca dla wysokiej osoby trochę mało ale czego oczekiwać od auta, które ma niecałe 4,3m długości. Auto mogę polecić, choć chciało by się już zmienić na młodsze - OPEL zachęcił mnie tym autem do zakupu SIGNUM lub VECTRA, choć VECTRA kombi jest już trochę za duża.
Wrażenia
4,0
Silnik
Traktorowaty, głośny ale pracuje ładnie, równo. Trochę mułowaty do czasu załączenie turbiny.
4,0
Skrzynia biegów
W skrzyni podobno ciężko wchodzą biegi 1 i 2 ale wystarczy przelać olej o 200-300ml i po problemie. Chodzi o skrzynię F23.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, auto prowadzi się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, wszystko dobrze widać.
4,0
Ergonomia
Brakuj mi trochę podłokietnika i uchwytu na napój, gdzieś w środkowej konsoli - jest w drzwiach ale jakoś tak niepewnie trzymam tam picie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dobrze, ogrzewanie równeiż - choć auto długo się nagrzewa jak to w dieselu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób około 180cm w sam raz, z tyłu moja żona czasem się wierci jak siedzi za mną - ma 178cm.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do Mitsubishi to super, ogólnie całkiem nieźle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko naprawy wynikające ze zużycia, brak niespodzianek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie a daje dużo - bezawaryjność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynie krzywy zawór i naprawa kosztująca 1000zł (wymiana zaworu, uszczelka pod głowicą, klapy kolektora ssącego).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW
[l/100km]