Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Kombi

Mario, 15 lat temu
Silnik 2.0 DTI 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobre prowadzenie auta jak na KOMBI
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika dobra. Silnik pracuje w miarę cicho nawet po nocnym rozruchu w temperaturze około zera stopni. Silnik wrażliwy na kombinowane paliwo nawet z renomowanych stacji. Zatankowanie samochodu złym paliwem zwiększa wibracje silnika i pogarsza jego kulturę pracy (zwiększa się typowy dla diesla klekot). Dynamika silnika poprawna w przedziale obrotów od 1700 do 2500 obr/min co pozwala na ekonomiczną jazdę. Silnik radzi sobie z obciążonym autem za co duży plus. Turbo dziura znacznie mniej odczuwalna niż w silniku 1.9 TDI z VW.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa poprawnie. Czasem odczuwalne haczenie skrzyni. Najlepsze efekty przyspieszania samochodu odczuwalne są na trzecim biegu. Trójka jest również najlepszym biegiem do przyspieszania.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre połączenie komfortu z dobrymi właściwościami jezdnymi. Auto dobrze wybiera nierówności drogi przenosząc je na nadwozie w sposób spokojny i nie pogarszający komfortu jazdy. Podczas szybszego pokonywania zakrętów auto jest przewidywalne i nie kładzie się zbyt mocno na zakrętach, co w Renault było znacznie bardziej dokuczliwe. Zawieszenie ma prostą konstrukcję za co duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność poprawna. Jak to w KOMBI umiejętność cofania na lusterka mile widziana:)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie ok. Jak to w dieslu silnik dłużej się nagrzewa w zimie ale da się przyzwyczaić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W moim modelu zastosowano regulację wysokości siedzenia, brakuje natomiast regulacji kierownicy. Jako, że mam 183 cm wzrostu siedzę trochę za wysoko i przestrzeń pomiędzy nogami a kierownicą jest mała. Jak dla mnie pozycja za kierownicą nie jest zbyt wygodna, siedzi się po prostu za wysoko. Reszta przestrzeni ok.
4,0
Wyciszenie
Do 130 OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik zaspokaja się niewielkimi ilościami paliwa jak na taką masę samochodu. Największe spalanie jakie uzyskałem używając klimatyzacji w trybie mieszanym wyniosło 6.9 l/100km. Minimalne spalanie na trasie z prędkościami ok 90km/h wyniosło 4.8 l/100km. Spalanie na trasie z prędkościami rzędu 120 - 130 km/h wynosi ok 5.8 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo nieduże pieniądze kupiłem auto z 2002 roku z bardzo dobrym wyposażeniem: ABS, kontrola trakcji, tempomat, czujnik deszczu, wspomaganie kierownicy, 4 poduszki powietrzne, elektrochromatyczne lusterko, el. szyby przód, el. i podgrzewane lusterka, centralny zamek sterowany z pilota, fabryczne radio CD, skórzana i multifunkcyjna kierownica kierownica, alufelgi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 185000 uszkodzeniu uległa przekładnia kierownicza (wyciek oleju ze wspomagania) Uszkodzeniu uległo również sprzęgło z kołem dwumasowym. Faktem jest, że uszkodzenie sprzęgła i koła dwumasowego było prawdopodobnie spowodowane niewłaściwą eksploatacją poprzedniego właściciela.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Kombi