Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Kombi

olo, 15 lat temu
Silnik 2.0 DTI 101KM 74kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyło mnie, że to dość nowoczesny samochód, który ma między innymi elektroniczną linkę gazu, cięgnowy mechanizm zmiany biegów, nowocześnie zestrojony układ ABS, katalizator spalin spełniający normę EURO3, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, łożyska kół stanowiące wspólny element z piastą i czujnikiem ABS, lekkie - plastikowe łączniki stabilizatora, nowoczesne lampy przednie z przeźroczystymi szkłami reflektora.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, auto nigdy nie zawidło, można na nim polegać, ma korzystniejszą od VW stawkę ubezpieczenia, dobrze się prowadzi również po załadowaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy tego silnika zawsze podobała mi się, w porównaniu z nowymi dieselami na zimno pracuje \"mięko\" i cicho, bez mechanicznego klekotu. Mam II wersję silnika DTI z 2000r. i problemem jest tu spora turbodziura do 2000 obr.i reakcja na gaz. Polecam silniki po modernizacji z 2002 roku, gdzie porawiła się elastyczność i część mechanicznego osprzętu układu wtryskowego silnika została zastąpiona elektronicznym.
3,0
Skrzynia biegów
Przesiadłem się do Astry z VW i pierwsze wrażenia były kiepskie. Jakbyś mieszał łyżką w garnku z budyniem. Odpowiada za to linkowy mechanizm zmiany biegów, który z czase dostaje luzy. Jednak trzeba przyznać, że biegi działają lekko na lewarku prawie nie ma drgań od skrzyni biegów. Przy szybkich zmiana mogą chaczyć.
4,0
Układ jezdny
Brardzo pewne i bezpieczne właściwości jezdne. Auto nadaje się też do szybkiej jazdy, ale nie do sportowej. Agresywna jazda to męczarnia zero frajdy, neutralne zachowanie na zakrętach, trzeba się bardzo postarać, żeby na zakręcie pisnęły opony. ABS reaguje wcześniej niż w VW Golfie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra we wszystkich kierunkach, mam fotel z regulacją wysokości i mozna bez trudu dobrać odpowiednią pozycję.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, choć szare i nudne, bez polotu. Należy wybrać koniecznie wersję z regulacją wysokości kierownicy, mam 180 cm i kierownica jest za nisko, mam mało miejsca na nogi. Polecam również dokupienie podłokietnika,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam ręczną klimę, wszystko działa ok. Wymiana filterka przciwpyłkowego jest pracochłonna, trzeba zdemontować schowek, a i tak dostęp jest trudny i życie utrudniają małe sztywne klamry.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest przeciętnie, fotele maja słabe boczne trzymanie i podparcie dla uda. Na dłuższych trasach drętwieje mi lewa noga.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W momencie zakupu Astra była o 5tys. tańsza od konkurencyjnego Golfa. Uawżam, że ze względu na tą różnicę jest warta uwagi. Podczas wakacyjnych wyjazdów spalanie spada poniżej 6l (trasa Gdańsk - Karpacz - Praga). W codziennej eksploatacji, w moim przypadku są to odcinki 5-6km spalanie wynosi 8-8,5l. W zimie przy dużych mrozach powyżej 9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warta jest swojej ceny, dobrze utrzymana nie sprawia problemów przy odsprzedaży.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki to: zapieczenie się linki hamulca ręcznego - wymiana 180zł, zapiekające się z czasem tylne zaciski hamulców tarczowych (trzeba je okresowo czyścić - 60zł na stronę). Awaria zestawu wskaźników - wszystkie zegary pokazywały o 10% wyższe wskazania (we własnym zakresie - cofnąłem wskazówki na zero), wymiana końcówe układu kierowniczego 2x45zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dziurawy skraplacz Klimy - 800zł z napełnieniem, Awaria czyjnika ABS w przednim kole - 340 zł, wymiana pompy wody - 230zł, wymiana kpl. amortyzatorów - 900zł, wymiana 4szt. świec żarowych na NGK Power - 180zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Kombi