Jakbym mógł kupić nowe z tym silnikiem, to bym kupił bez zastanawiania się. Samochód nie do zajechania, a jeździłem nim już wszędzie - niejednokrotnie się i zakopując. Zawsze wyjdzie z opresji. Dużo miejsca na wszystko, ustawne auto
Wrażenia
4,0
Silnik
Mechanicznie można powiedzieć, że bliski ideału. Silnik przez 180000 km, które ja zrobiłem nigdy nie sprawił większych problemów. W zeszłym roku wymiana uszczelnienia wtrysków, ale do tej pory naprawdę odpukać nic się nie dzieje. Pompa paliwa była robiona przez poprzedniego właściciela - inny rezystor wstawiony.
4,0
Skrzynia biegów
Płynnie - nie wymieniałem.
4,0
Układ jezdny
Samochód nie za długi, nie za krótki. Jeździ się nim płynnie. Czasem przydałoby się więcej mocy, ale jak się człowiek zapozna bliżej z autem to pozna jego realne możliwości.
Komfort
4,0
Widoczność
Autostradowo 120-140 km fajnie ale w samochodzie już jest dużo głośniej.
4,0
Ergonomia
Nie miałem sytuacji że do samochodu się coś nie zmieściło...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chyba największy mankament. Dwa lata walczyłem z klimą, raz wymieniłem chłodnicę, potem poszła sprężarka klimy, następny rok znów strzała dostała chłodnica klimy. Minus za parujące szyby...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie super, podłokietniki, boczki, kierownica odpowiednia wielkość, tylko się rozsiąść i się jedzie - ja mam matę na siedzeniu bez niej plecy jednak trochę potrafią boleć po dłuższej jeździe.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h dość głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Astra G paliła i 5,5 l/100 km ale średnia dla tego auta to 6-6,5 l/100 km nigdy człowiek na całym baku nie jedzie równo więc optymalne 6 litra można uznać za średnią. Mi poleciały nadkola z tyłu, jedno wcześniej było już robione więc raczej to była tylko kwestia czasu. Do drugiego trzeba się już brać żeby tam nie wstawiać reperaturki a tylko zedrzeć rdzę i zabezpieczyć. Do wymiany był i tłumik, wiadomo co sól z nim może zadziałać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował 14600 zł 7 lat temu, wartość obecna to może 4000zł, ale tak to jest z samochodami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem już dwa razy silniczek wycieraczek z przodu. Żarówki ze zwiększoną mocą światła chyba należy sobie odpuścić, po jednych niestety klosze były zajechane do końca (zapewne za wysoka temperatura wewnątrz lampy je wykończyła, może i brak wentylacji w lampie), nie polecam żarówek takich jeśli ktoś jeździ po terenie - maksymalnie 2-3 miesiące i musisz wymienić na nowo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW
[l/100km]