W tej kategorii wiekowej i cenowej nic lepszego nie znajdziecie. Polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na zimnym silniku dzwięk jego pracy trochę dokuczliwy.po rozgrzaniu jest ciszej i po paru kilometrach staje się neutralny dla uszu.
Elastyczność naprawdę dobra,na każdym biegu po dodaniu gazu auto wyrażnie nabiera prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana,dobrana bardziej na przyspieszenie niż na prędkość.Do 160km/h dość szybko powyżej już mozolnie.
Skrzynia oznaczona jako F23 uchodzi za trwałą i jak do tej pory to się sprawdza.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywne ale zwarte i bezpieczne w szybkich zakrętch,cicho pracuje i jest mega wytrzymałe. To duży plus prostej konstrukcji.Dodatkowo tanie w naprawie jak już przyjdzie na to pora.
Komfort
5,0
Widoczność
Astra w nadwoziu kombi zapewnia rewelacyjną widoczność w każdą strone. Trochę ograniczają ją przednie dość szerokie słupkiale ale nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Opel pod tym względem prezentuje się poprawnie,jedynie włącznik świateł przeciwmgłowych nie jest zbyt podręczny i trzeba go szukać w czasie jazdy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa na biegach 1 i 2 cicha na wyższych już dość słyszana ale sprawnie wentyluje wnętrzu. Czasem w wilgotne dni lubią zaparować szyby i dość ciężko tej pary sie pozbyć(nie mam klimy) szczególnie tylna część auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie pojemne i przestronne wnętrze jak na swoją klasę.
Dość duży rozstaw osi pozwala swobodnie podróżować z przodu i z tyłu. Pod warunkiem,że kierowca nie jeżdzi na \"leżaka\"
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy kodeksowym stylu jazdy 4,5-4.8l/100km.
Miasto 6,5 l/100km
Części zamienne tanie i łatwo dostępne
Ewentualne naprawy z uwagi na nieskomplikowaną konstrukcje także niewygórowane.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW
[l/100km]