Silnik
: Spalanie 5,4l/100km..nie spodziewałem się. Dodatkowo ładne zbieranie się bez ogromnej dziury turbinowej od dołu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Turbina, lecz wg mechanika z winy poprzedniego właściciela
Układ elektryczny
: Wymiana silniczka od nagrzewnicy
5,0
Całokształt
Jak na auto tej klasy i rocznika oceniam na - bardzo dobrze. Wiem, że w innych autach tej klasy można się przyczepić do wielu rzeczy, które jednak w Astrze nie występują.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest równo, zbiera się od niskich obrotów; nie jest odczuwalna wielka dziura turbinowa tak jak w innych dieslach.
Nie ma potrzeby specjalnego redukowania biegów przy wyprzedzaniu. Seryjne konie pod maską wystarczają aby sprawnie się poruszać i żwawo wyprzedzać.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, ale zawsze mogło być nieco lepiej.
Przy zwalnianiu standardowo jedynka ciężko wchodzi. Trzeba na sprzęgle wrzucić drugi bieg, po czym jedynka wskakuje pięknie. Można się przyzwyczaić, choć mogło by się obyć bez tego.
5,0
Układ jezdny
Jest to kombi a dobrze trzyma się drogi. Wchodzi dobrze w zakręty. Nie jest za miękki ale na wyboistej drodze może podskakiwać. Nie mniej jednak, bardzo pozytywne zaskoczenie, sądziłem, że będzie to karawan, którym będzie trzeba mocno uważać na zakrętach. Jakże miłe rozczarowanie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma co narzekać ani z przodu ani z tyłu. Jadąc widzę wszystko z przodu, cofając, także żadnego problemu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasadzie pod ręką. Opuszczane elektryczne szyby w wygodnym miejscu na drzwiach, podobnie z elektrycznymi lusterkami. Klima, nawiewy standardowo pod radiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok, klima także. Mankamentem może być nadmierne parowanie szyb, ale odgrzybianie klimy, wymiana filtra i powinno być ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem szczerze, wygoda na miejscu kierowcy była jednym z czynników, dla którego kupiłem to auto. Ani w skodzie, ani w VW nie siedziałem tak wygodnie. W tym aucie nic mi nie przeszkadza, żadna dźwignia spod fotela nie uwiera w łydkę(skoda) ani nie haczę kolanem o obudowę spodu kierownicy. Nawet z tyłu pasażerowie nie narzekają na brak miejsca. Bardzo pozytywnie.
4,0
Wyciszenie
Jest to diesel a więc słychać silnik, jednak nie przeszkadza on na tyle, abym musiał go zagłuszać radiem. Dodatkowo jest to kombi a więc jest pewnie nieco głośniej niż w sedanie.
Jednak przyznam szczerze, że turboklekoty spod VW strasznie mnie irytują klekotem.
Te silniki nawet jeżeli je słychać, to nie drażni to ucha. Stąd taka ocena.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu kolejne zaskoczenie. Mam raczej ciężką nogę, jeżdżę do pracy ok 40 km, stojąc każdego dnia w mieście w sporych korkach, a spalanie zamyka się w 5,8l/100km z włączoną klimą. Przeciętnie spalanie to 5,4l/100km.
Sądzę, że dlatego, że większa część trasy jest poza miastem gdzie jadę równym tempem.
Zimą oczywiście więcej, ok 6,8l/100km maksymalnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze szczerze miło jestem zaskoczony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zaciął się silniczek od nagrzewnicy, było trochę roboty przy tym, bo głęboko zakopany element. Po za tym padł czujnik cofania (nie świecił się wsteczny), koszt ok 20zł. Pod siedzeniem lecą kabelki od poduszek. Czasem, jak któś je zruszy np. przy przestawianiu fotela i odkurzaniu, to może pojawić się błąd poduszek. Koszt naprawy parę złotych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety padła turbina, ale było to raczej zaniedbanie ze strony zeszłego właściciela - twierdził mechanik. Po wymianie, nic się nie dzieje. Oleje, filtry wymieniane na bieżąco. Mam nadzieję, że autko się odwdzięczy :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW
[l/100km]