Mam porównanie ze Skodą Oktacią 1. Na pewno lepiej, nic nie szwankuje, leję paliwo i jadę. Przejechałem tym samochodem przez 2,5 roku 70 tyś km i nigdy mnie nie zawiódł. Na krótkich odcinkach potrafi spalić dużo, ale w trasie jest ok. Czasami brakuje mocy przy wyprzedzaniu, ale to taki silnik. Ja jestem bardzo zadowolony, no i łańcuszek rozrządu, praktycznie bezobsługowy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Powiem tak, co do silnika nie mam się czego doczepić, może poza mocą. Przez 2 lata przejechałem tym samochodem 70 tyś km i z silnikiem nic się nie działo. Chodzi równo. W porównaniu do Skody to jednak jest głośniej w środku. Jednak brakuje mocy. Ale wielki plus za bezawaryjność.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko. czuć wyraźny opór przy wrzucaniu biegów. Ale może to i zaleta, nigdy nie miałem sytuacji żebym nie wyczuł że bieg jest wrzucony. Ktoś kto lubi szybką jazdę musi zapomnieć o tej skrzyni, ale dla mnie jest ok.
4,0
Układ jezdny
Powiem tak, nie widzę różnicy między droższą skodą a tym oplem. Jest twarde, ale to mi odpowiada. Da się go wyczuć na szybkich zakrętach. Według mnie bardziej niż VW passata.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu to jak w kombi, ale na lusterkach też można jeździć. W porównaniu do passata i octawii to jest podobnie
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu> nie miałem żadnych problemów aby się przyzwyczaić, wręcz odwrotnie było tam gdzie miałobyć
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla to ogrzewanie całkiem dobre. Klimatyzacja tylko manualna i przy ostatnich upałach miała problemy. Ale podobno ma schłodzić kilka stopni poniżej temperatury otoczenia. To w pełnym słońcu jej się udawało. Ale jadąc w trasie przy 30C na zewnątrz wolałbym mieć trochę chłodniej. Nie znam samochodu w tej klasie który mi to zapewni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to luksus. Ja jako kierowca nigdy nie narzekałem, pasażerowie też nigdy. Wysokie osoby mogą mieć problem z miejscem na nogi w tylnym rzędzie:)
3,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być ciszej. Octavia na pompowtryskiwaczach, miałem wrażenie że tam było ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale z małym minusem> nie jest to młode auto. Spalanie średnio 7,04 według moich zapisek, nie komputera. W mieście było max 9 litrów, ale to było przy tych wielkich mrozach, gdzie do pracy miałem 3 km, a silnik się grzał.Przy przepisowej jeździe to można na trasie zejść poniżej 5. Ma trasie Łódź-Władysławowo-Łódź z klimą średnio 5,9. Pokonuję tę trasę co najmniej 2 razy w miesiącu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Powiedziałbym że nawet bardzo dobrze,gdybym nie miał swojego zaufanego mechanika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem tym samochodem 70 tyś km i nic. Jedyny mankament to klimatyzacja, dokładni to chłodnica, pękła. Koszt razem z wymianą to 800 zł. Przy takim przebiegu to do zniesienia. Wymieniałem tylko elementy które się zużywają, ale to normalne w każdym samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem wcześniej, po za chłodnicą klimatyzacji to nic. Jak kupiłem przy 160 tyś to wymieniłem amortyzatory klocki i tarcze hamulcowe i przejeździłem 70000 km i nic się nie dzieje. Do wad mogę zaliczyć centralny zamek, który nie zawsze chce otwierać tylną klapę, trzeba dwa razy nacisnąć w pilocie otwórz.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW
[l/100km]