Zawieszenie
: Na polskie dziurawe drogi rewelacyjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Awarie ABS - czujnik
4,0
Całokształt
Jak na autko kompaktowe i silnik diesle nie ma problemów z eksploatacją. Częsi są dostępne w orginale i zamienniki za rozsądne pieniądze. Ogólnie polecam ten model ale z silnikiem 2.0DTI 16V, 1,7 DTI lub 1,7 CDTI.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo trwały ale mało dynamiczny,68 KM to zdecydowanie za mało jak na kombi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo dobrze się sprawuje na polskich nierównych drogach. Przez dwa lata użytkowania nic nie wymieniane. Oprócz tylnych amortyzatorów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę słabe nagrzewanie wnętrza. Parujące tylne szyby w przypadku jazdy z kompletem pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Z tyłu jest już troche gorzej. Brakuje miejsca na nogi dla wysokich pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok. Ale przy silniku TD mogłoby być lepiej. Słychać silnik przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik diesel jest przeciętnie. Brak mocy niestety wpływa na większe zużycie paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość/cena doskonała. Cena zakupu zależy od wersji i wyposażenia. Koszt serwisu nie są drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko nie sprawia dużych problemów użytkownikowi. Chociaż występują awarie ABS (awaria czujnika).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek muszę zaliczyć awarie pompy wtryskowej. Koszt naprawy (regeneracji) to 1800-2500 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]