Silnik
: niskie zużycie paliwa i ogólnie niskie koszty exploatacji tego pojazdu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: elektronika silnika i pompy wtryskowej
Układ elektryczny
: alternator o małej żywotności
Przeniesienie napędu
: wycieki z zimeringów na sprzyni
4,0
Całokształt
Jako używka tanie w zakupie, mało awaryjne, z silnikiem 1,7 DTi od Isuzu bardzo oszczędne, niskie ceny części zamiennych, czego chcieć więcej?
Wrażenia
4,0
Silnik
Życzył bym sobie mniej awaryjnej elektroniki silnika i sterownika pompy wtryskowej no i minimum 90 KM przy zachowaniu obecnego zużycia paliwa, choć te 75 KM daje radę i tragedii nie ma, dobra jest również kultura pracy tej jednostki
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów toporna na zimno, szczególnie 1 i 2 bieg, po przejechaniu 20 km jest już prawie idealnie, olej do skrzyni wlałem syntetyczny - poprawy na zimnym brak :-(
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak to w samochodzie tej klasy i tej generacji, jestem zadowolony bo prowadzi się dobrze
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oj ogrzewanie to porażka, silnik do osiągnięcia temperatury roboczej przy 0*C na zewnątrz potrzebuje przejechania minimum 10 km i to jazdy a nie stania w korku (termostat sprawny na 100%) Na krótkich odcinkach można w nim zamarznąć, przydało by się Webasto ;-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem Astrę z tym silnikiem opierając się o opinie na temat niskiego zużycia paliwa właśnie z tego portalu. Nie wierzyłem że te silniki tak mało palą do czasu kiedy nie przekonałem się o tym na własnej skórze! :-) Rzeczywiście to auto jeździ o kropelce, jednak zaznaczam że ja mam bardzo lekką nogę, naprawdę rzadko wskazówka obrotomierza przekracza 2500 obr, to są sporadyczne przypadki kiedy muszę wyprzedzić jakąś zawalidrogę, na zimnym silniku nigdy nie przekracza 2100 obr. Na dalszej trasie jeżdżę z prędkością 110km/h, na krótszych trasach gdy mam czas a przeważnie mam, na blacie jest 90 - 100 km/h, po mieście staram się jeździć 60 km/h oczywiście na 4 biegu, w korkach też często stoję. Są ponoć kierowcy, którzy schodzą na trasie do 4,0 - 4,2 l/100km - dłuższa trasa autostradami i non stop 90 na blacie, ja nigdy nie miałem okazji tego przetestować, chyba nie mam aż tyle cierpliwości ale spodziewał bym się po tym silniku właśnie takiego wyniku. Pozdrawiam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW
[l/100km]