Silnik
: bardzo ekonomiczny silnik,srednia kultura pracy, niewyśliona jednostka - tania w eksploatacji i niezawodna!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: rozczelnienie się chłodnicy klimatyzacji
4,0
Całokształt
znakomity stosunek ceny/jakości. Polecam do polskiej rodziny poszukującej samochodu taniego w utrzymaniu i niezawodnego
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Isuzu, pracuje ciągle na oleju syntetycznym 5W30 Opla. Drobne pocenie z pod pokrywy zaworów oraz miski olejowej. Głowica cylindrów cała nie ma żadnych wycieków, płynu do oleju czy w druga stronę. Pompa wtryskowa, wtryski pracuja wzorcowo bez zadnych napraw (tankuje na BP lub Shellu). Układ chłodzenia bez wycieków.
4,0
Skrzynia biegów
największym problemem są wybijające sie sworznie od dźwigni zmiany biegów (10 zł koszt sworznia w ASO), niestety są plastikowe - kosztują niewiele ale wymiana trochę kłopotliwa. Ogólnie skrzynia pracuje poprawanie, synchronizatory nie odzywając się.
4,0
Układ jezdny
nie moge narzekać, nie jest to samochód sportowy więc zestrojenie jest na miekko... brakuje czasami zmienieszenia stopnia wspomagania szczególnie przy dużych prędkosciach powyżej 140km/h
Komfort
4,0
Widoczność
widocznośc dobra, słupki przednie nie są za grube więc smiało polecam osobom lubiącym w pełni panowac sytuacje przed maską:)
4,0
Ergonomia
samochód jak za te pieniądze jest w sam raz, można by tu wymagać wodotrysków ale uważam ze za takie pieniądze lepiej nie bedzie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ten diesel bardzo wolno się nagrzewa - to głowny minus tej wersji silnikowej. Jesli juz się nagrzeje to nadmuch jest wydajny.Klima dobrze zestrojona,jesli jest szczelna to chłodzi wyśmienicie. raz na 2 lata proponuję sprawdzic szczelność oraz co roku wymieniać filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym - nie zalecam szczędzic 20 zł by zapłacic mniej na ten filtr bo przy klimie jest to niezbędne!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na przednich fotelach wystarczająco miejsca, gorzej jest z tyły-osoby wysokie będą miały mało miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
całkiem dobre, przy prędkosciach 100-120 km/h jest przyjemnie i nie jest głośno jak w innych dieslach koncernu VW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto zakupiłem o 2-giego właściciela przy przebiegu 200K km. Pierwszym właścicielem była firma chemiczna - samochód jezdził na firmie przez 5 lata i głownie na trasach (przejechali 180k km) Przy 200k km wymieniono szczotki alternatora, wszystkie płyny. Przy 215 k km wymieniłem rozrząd oraz akumulator. Przy 230K km do wymiany poszły przednie łożyska kół oraz tylne amorki, klocki + tarcze hamulcowe.Przy 255 k km wymieniłem chłodnice klimy bo się rozszczelniła (standard w astrach i zafirach po około 7 latach).Regularnie co około 15k km wymieniam olej na 5w30 Dexos 2. Większosć napraw głownie mechanicznych staram się robić we własnym zakresie. Wymiana oleju z filtrem to koszt 130 zł. Alternator regenrowany to koszt 300 zł. Sredni koszt 1 km (łacznie z paliwem i ubezpieczeniem) to okolo 45 gr. Jeżdze głownie na trasie, dość ekonomicznie (bo tak lubię) i średnie spalanie waha się od 4,3 do 4,5. Najmniejsze srednie zużycie paliwa w lecie (90% trasy, 10 % teren zabudowany) udało sięzejsc do 4,1 l/100km (olej napędowy BP zwykły) oraz 4 l/100km(BP ultimate)
5,0
Stosunek jakość/cena
daje max bo z moich obliczeń kosztow ekspolatacji wynika zenie przekroczyłem 45 gr/km
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak problemów z drobiazgami. wersja nie jest najbogatsza więc moze to jest powodem. Astra w wersji Diamond
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
biorąc pod uwagę przebieg auta to wymienione powyżej naprawy wynikają ze zużycia eksploatacyjnego niż usterek - no może z jednym wyjątkiem rozszczelnionej chłodnicy klimy
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW
[l/100km]