Dotychczas jeździłem samochodami w benzynie. Przesiadka do astry 1,7 DTI 75 km była całkiem przyjemna chociaż po czasie brakuje mocy. Do 2 tyś obrotów odczuwalna turbodziura potem silnik się rozkręca. Z 3 osobami na pokładzie i załadowanym bagażniku wskazówka dotknęła 200 na liczniku ale elastyczność powyżej 100 km/h określam na mierną.
4,0
Skrzynia biegów
Pracę skrzyni określam na bardzo dobrą. Małe problemy z 1 i 2 pojawiają się przy extremalnych mrozach w pozostałych sytuacjach lekko, precyzyjnie i bezproblemowo. Olej w skrzyni od nowości. W trasie brakuje 6 biegu dlatego następna astra będzie 6 biegowa:)
5,0
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę wytrzymałość - bardzo dobrze, do wymiany standardowo łączniki stabilizatora, końcówki drążka, i luzy w przekładni kierowniczej, reszta zawieszenia nieśmiertelna.
Biorąc pod uwagę komfort to daleko mu do układu jezdnego np w focusie czy golfie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie wyśmienita we wszystkie strony, może dlatego że mam 187 cm.
4,0
Ergonomia
Przód dobrze,miejsca dużo, wszystko pod ręką, kierownica wielofunkcyjna ułatwia życie, z tyłu trochę gorzej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z włączoną klimą bez zarzutu. Bez klimy w deszczowe dni nie ma co liczyć na dobrą widoczność. Para jak to we wszystkich astrach nie schodzi z szyb. Ogrzewanie zimą średnio zanim silnik się rozgrzeje ale to diesel więc trochę trzeba przejechać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze, tył bardzo mało miejsca na nogi przy max odsuniętych przednich fotelach.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h bardzo dobre, potem im szybciej tym gorzej, powyżej 160 km/h można stwierdzić że bardzo głośno robi się w samochodzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa rewelacyjne, w każdym terenie. Ceny przeglądów nie oceniam bo kupiłem samochód jako używany. Jeżeli chodzi o koszty napraw spokojnie określam je jako jedne z najniższych na rynku. Utrzymanie samochodu nie sprawia żadnych problemów i nie nadwyręża portfela. Wzór do naśladowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
We wszystkich kategoriach wzorowo:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora, końcówki drążków, żarówki tylnego stopu dość często, czujnik temperatury zew, regulator napięcia w alternatorze i chyba tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny większy wydatek który mnie napotkał w 3 letniej eksploatacji astry to sterownik pompy paliwa. Sporo warsztatów odmówiło podjęcia się zadania zlokalizowania usterki ale bez problemu znalazłem opiekę tutaj: http://www.bosch-adamczyk.pl/.
Gorąco polecam ten serwis. Koszt 465 zł. W ASO tylko wymiana : 4800 zł !!!!!! Śmiech na sali.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW
[l/100km]