Jeździłem wieloma samochodami. Zaczynałem od maluch, potem 125 p, audi 80 i tak dalej. Jeździłem też kilkoma autami służbowymi, nawet mercedesem s klasy. Astra II to samochód przyzwoity. Bez większych wad i słabości. Jeśli zawieszenie jest mało komfortowe, to za to samochód doskonale się prowadzi, coś za coś. Wykończenie jest dobre, nie ustępuje samochodom nowym. Samochód wytrzymały i tani w eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,7 DTI 75 KM (ISUZU). Silnik całkiem dynamiczny, bardzo oszczędny, po Warszawie ok. 6 w trasie 4,2 - 4,5 (z klimą, 4 osoby, bagażnik po brzegi). Silnik bezawaryjny, choć ma duży przebieg, a samochód jest pofirmowy. Zdecydowanie dynamiczniejszy niż w astrze I 1,4 60 km, porównywalny do audi 80 1,8 (benz.). Przyzwoita kultura pracy (jak na diesla).
3,0
Skrzynia biegów
Luzy drążka, szczególnie 3. Poza tym trochę skrzypi. Gdy jest zimny lekko haczy 3. Ogólnie nic specjalnego, ale i bez większych zastrzeżeń. Podobnie zachowywała się w astrze I, tylko w II jest silniejsze wspomaganie kierownicy i lżej chodzą pedały i drążek biegów. Zdecydowanie lepsza jest w corolli.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Żadnych przechyłów. Zawieszenie bardzo twarde, sztywne i głośne. W konsekwencji samochód jest mało komfortowy, szczególnie na dragach miejskich. Na przejazdach tramwajowych bardzo niedobrze. Zawieszenie bardzo wytrzymałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki ograniczają widoczność na zakrętach. Trzeba uważać, można nie zauważyć pieszego, a nawet samochodu. Do tytułu niewiele widać, tak jak w każdym kombiaku (dla mnie bez znaczenia i tak manewruje na lusterka).
5,0
Ergonomia
Prostota i jeszcze raz prostota. Wszystko tam gdzie trzeba. Żadnych udziwnień. Lusterka przyzwoite. Duże czytelne zegary. Brak uchwytów na napoje - to dla mnie zaleta, samochód to nie stolik w restauracji, służy do jazdy nie do jedzenie i picia.
Siedzenia mało wygodne, tzn. w corolli IX bez porównania lepsze. Siedzisko tylnej kanapy krótkie. Bardzo obszerny bagażnik - duża zaleta samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo długo. W zimie trzeba przejechać 7-8 km aby silnik się nagrzał. To obniża ocenę.
Paruje przednia szyba, ale nie nadmiernie. klimatyzacja wydajna, bez zastrzeżeń. W największe upały 2 bieg wentylatora, chłodzenie na połowie i jest ok. tzn. silnik nie obciążony, jest chłodno i nie ma później kataru. Oczywiście z klimą nic nie paruje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 170 wzrostu. Dla mnie jest ok. Z tyłu jest nie najgorzej, co osiągnięto przez krótkie siedzisko kanapy. Nad głowami bardzo dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Hałaśliwe zawieszenie, pewnie dlatego, że bardzo twarde. Wyciszenie silnik jak na diesla może być, ale bez rewelacji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo oszczędny, trudno go zmusić do większego spalania. miasto 6, trasa 4,2-4,5. Mój pierwszy samochód, który spala tyle i ile podaje producent !!!!
Przeglądy poza ASO. Masa zamienników. Tani w eksploatacji, choć droży od astry I.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest tańszy nisz ford focus, corolla IX, czy golf. Jeśli w ogóle, to nie wiele im ustępuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna awaria - wiatrak klimatyzacji - oryginał 700 zł. Poza tym nic przez 1,5 roku i 22000 km. Przepaliły się tylko żarówki pozycyjne i stopu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW
[l/100km]