Układ elektryczny
: zawor egr, elektrozawór w turbo
3,0
Całokształt
auto nie stanęło w trasie wiec nie pisze ze źle ale te męczące usterki w elektronice wpływają ostro na minus. szczególnie że nie są łatwe do wykrycia. wystarczy wejść na jakieś forum i poczytać jak diametralni inaczej serwisy diagnozują usterki.
Wrażenia
4,0
Silnik
część delikatnych i kosztownych podzespołów umieszczonych jest na dole silnika gdzie są bardziej narażone na korozję i negatywny wpływ środowiska
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
2,0
Widoczność
do przodu przeszkadza belka boczna i czasami nawet na ostrzejszym zakręcie trzeba się wychylić do przodu. do tyłu słabo bo lusterka boczne za małe, nawet po dokupieniu asferycznego i wypukłego słaba poprawa
3,0
Ergonomia
wszystko na miejscu. ale za to materiały i stylistyka z lat 90tych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK. przeszedłem już wymianę chłodnicy klimy co nie jest małym wydatkiem. a auto dopiero 3 lata ma. macherzy mówili ze w astrach te chłodnice to bardzo szybko korodują i szczelność układu klimy cierpi na tym.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
klasa niższa średnia więc nie ma się co nastawiać na przestrzeń. jest w sam raz można powiedzieć ale luksusu nie ma.
3,0
Wyciszenie
przy prędkościach powyżej 100km/h ostro słychać szum przepływu powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
super, auto naprawdę mało pali i nie ma skoków spalania w trudniejszych warunkach. nigdy więcej niż 7 nie spaliło a średnio w mieście 6,2 - 6,5. poza miastem może trochę poniżej 5. Octavia jaką miałem poprzednio jednak przebijała pozytywnie te osiągi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam auto od pół roku z kawałkiem i już wiem gdzie są wszyscy elektromechanicy i elektronicy w okolicy. elektrozawory, czujniki, wyskakujące kontrolki to problem z jakim w innym aucie jeszcze się nie spotkałem. żadna z nich nie spowodowała ze nie dojechałem do domu z trasy ale kto wie jak tak dalej pójdzie a koszty eksploatacji rosną. wszyscy powtarzają też że w tych silnikach lepiej lepszą ropę tankować i na lepszych stacjach, może poprzedni właściciel oszczędzał na ON i nie wiadomo co lał do baka, bo poważniejsze usterki jakie miałem to przy układach gdzie recylkulują spaliny.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI 80KM 59kW
[l/100km]