Silnik
: Dynamiczny, spalanie na przyzwoitym poziomie, połowę kosiarek zostawisz za sobą
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza. To Opel. Nie myśl że cię ominie. Wyjdzie w najbardziej niedorzecznym miejscu.
4,0
Całokształt
Mogę być niezdrowo nieobiektywny, ponieważ jest to moje pierwsze auto, więc mimo wieeeeelu wad i niedoróbek, to ten pojazd będę bardzo kochał. Tak, można się zakochać w Oplu. Niestety, przez szalejącą korozję na podłodze (typowa bolączka tego modelu, rdzewieją podłużnice idealnie pod fotelami kierowcy i pasażera; warto się temu przyjrzeć przed kupnem) musiałem się jej pozbyć. A szkoda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyjemny, dynamiczny, fajnie odpycha leciutką Astrę. Dobrze współpracuje z gazikiem. Nawet lekko zaniedbany trzymał moc fabryczną i rozpędzał samochód do 196 km/h (katalogowo 185 km/h). Niestety, mój egzemplarz pił olej, ale w granicach podanych przez producenta (~0,5l/1000km).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia o dosyć topornym skoku lewarka. Na zimno pierwsze trzy biegi lubią wchodzić z oporem. Przełożenia są nieco za krótkie, przy 140km/h silnik ma 4200 obr/min. Widać, że skrzynia typowo do miasta, a nie na trasy. Z drugiej strony krótkie przełożenia mają swoje plusy, wóz może być bardziej dynamiczny.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy bez zastrzeżeń, pewnie przenosi polecenia kierowcy na koła przednie, posiada delikatny opór który dodaje pewności prowadzenia przy wyższych prędkościach.
2,0
Karoseria
Największa bolączka tego modelu. Astry G miały pełny ocynk do 2001 roku, a później tylko częściowy. Moja gniła aż żal było patrzeć. Typowe miejsce dla tego modelu to podłoga, a dokładniej to podłużnice, centralnie pod tyłkami kierowcy i pasażerów. Dodatkowo Opel popisał się swoim kunsztem inżynieryjnym i VIN został nabity... właśnie na tej nieszczęsnej podłużnicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bez zastrzeżeń. Według mnie tylko słupki A mogłyby być trochę cieńsze, wtedy widok do przodu byłby idealny.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką lub w zasięgu wzroku, wszystko chodzi tak jak powinno. Jedna gwiazdka leci za brak cup holderów, Jedyne uchwyty na picie to te w drzwiach oraz dwie dziury w schowku, ale są bezużyteczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje fajnie, o chłodzeniu się nie wypowiem bo u mnie klima nie działała. Na zimę warto zwracać uwagę na temperaturę płynu chłodniczego, bo termostat po latach otwiera się za wcześnie, a co za tym idzie - wnętrze może nie nagrzewać się poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy bajka, dla pasażerów troszkę gorzej. No cóż, małe kombi na bazie hatchbacka, nie można oczekiwać cudów. Z drugiej strony mając kombi i tak będziesz służył znajomym jako niskobudżetowe usługi przeprowadzkowe więc nie można narzekać.
3,0
Wyciszenie
Tanie autko więc wygłuszenia dużo nie ma, ale jeśli wydech jest szczelny to w mieście możesz zapomnieć że istnieje u ciebie coś takiego jak silnik - do 2-2,5 tysiąca obrotów jest niesłyszalny. Przy prędkościach autostradowych jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części kupisz nawet w biedrze, leżą między ziemniakami a cebulą. Ceny niskie, jak to Opel. Wszystko dostępne na Allegro, iparts, aparts itd. Z cenami różnie, zależy jaką półką lecimy. Jeśli chcesz tarcze i klocki z plasteliny, to kupujesz Master Sporty za 150 i masz kpl na oś, ale jeśli dbasz o bezpieczeństwo to kupujesz np Textary i kpl wynosi cię niecałe 4 stówki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czego oczekiwać od auta za 3 tysiące? Odpala, wozi dupę, przyspiesza super jak na ten budżet, niczego więcej nie potrzeba. W tym budżecie jak wszystkie koła się kręcą w jedną stronę to jest dobrze. A jak w gazie trafisz to oho, jazda jak za darmo, I TO W JAKICH WARUNKACH!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma prawdziwego Opla bez głupich usterek, ale dałem 5 gwiazdek bo to mi się bardzo podoba (postrzelony jestem, wiem). Raz na przykład prąd uciekał mi z akumulatora, okazało się że żarówka w schowku się nie wyłączała i świecąc całą noc rozładowywała akumulator. Opel. Cudowna marka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wada konstrukcyjna w postaci podłogi. Tak to nic się nie psuje, lać gaz, olej i w drogę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]