Prosta i bezawaryjna konstrukcja samochodu sprawia że jego utrzymanie nie stanowi problemu nawet dla studenta.Jeżeli chodzi o osiągi nie można narzekać, szczególnie podczas poruszania się po mieście. Gorzej sprawa wygląda podczas przyspieszania z kompletem pasażerów na pokładzie. Ogólnie samochód godny polecenia każdemu kto szuka solidnego, pakownego (kombi) samochodu w dobrej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik jest godny polecenia jednak posiada on kilka wad. Pierwszą z nich jest pobór oleju silnikowego. W aucie z przebiegiem (teoretycznym) 214 tysięcy kilometrów trzeba dolewać około 0,5l na 10 tysięcy kilometrów. Następną wadą silnika jest zawór egr. Koszt zamiennika to około 400 zł (plus wymiana). Alternatywnym rozwiązaniem jest całkowite usunięcie zaworu.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa. Wystarczy kilka minut jazdy i prze -15 na dworze w samochodzie robi się ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera podróżującego z przodu pozwala na komfortowe pokonywanie długich tras. Niestety pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie mogą liczyć na podobny komfort. Zdecydowanie brakuje miejsca na nogi ( przy wzroście kierowcy na poziomie 1,85).
3,0
Wyciszenie
Na postoju silnik praktycznie nie słychać. Podczas podróży z prędkością autostradową da się rozmawiać jednak nie można powiedzieć że w samochodzie jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania samochodu są naprawdę niewielkie, tak samo jak awaryjność. Najdroższym elementem jaki do tej pory wymieniłem był zawór egr ( całkowity koszt naprawy 600 zł)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę około 6500 zł można kupić pakowne kombi z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i elektrycznie sterowanymi lusterkami lusterkami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]