Silnik
: EGR - zacina się. Jeżeli reagujemy szybko, wystarczy czyszczenie.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z zakupu. Auto używane z polskiego salonu, z dobrym wyposażeniem (klimatyzacja automatyczna, elektr. szyby przód, elektr. i podgrzewane lusterka, parktronic, elektrycznie ściemiane lusterko wsteczne, czujnik deszczu, 4 pp., automatyczne wycieraczki). Dobrze się prowadzi, można wyprzedzać nie będąc kamikaze, w mieście idzie zaparkować, bo nie jest to jeszcze kolubryna, dzięki klasycznym i podobnym do Volvo V70 kształtom karoserii, można w niego więcej zapakować, niż w nowsze o wiele bardziej zaokrąglone kombiaki. Polecam tym, którym samochód służy do przemieszczania się, a nie do wożenia się ;)!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem dobry. Nie można specjalnie narzekać, ponieważ spalanie ma przyzwoite - średnia na kompie to 8,4 l, z czego 50% po Warszawie. Jednak zużywa spore ilości oleju, nawet ok 3l. na 10 tys. km. W serwisie mówią, że norma to 6l na 10 tys. km, - trzeba dolewać i jeździć. W sumie to trudno się nie zgodzić, przyspiesza ładnie, nie kopci, a rankiem przy uruchamianiu nie ma charakterystycznej dla zużytych uszczelniaczy niebieskiej chmurki. Argumentem przeciwko nadgorliwości jest koszt remontu głowicy - ok. 2000 zł. ;) A i to nie gwarantuje, że będzie brał poniżej 1 l. an 10 tys. W rasie 2 osoby plus bagaż i nie ma strachu w oczach przy wyprzedzaniu, czasami trzeba tylko zredukować na 4 i gaz do dechy.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje precyzyjnie, biegi wchodzą z małym oporem, bez szarpania, przełożenia dobrane dość dobrze i elastycznie. Niestety ale powoli pada mi prawdopodobnie docisk, ponieważ przy puszczaniu sprzęgła czuć wibracje. Ustaliłem z mechanikiem, że wymieniam, jak się pogorszy, ponieważ i tak do zrobienia będzie kompletne sprzęgło. I jeszcze na koniec nie mogę zapomnieć, o \"poceniu\" się skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie mam zastrzeżeń, ponieważ prowadzi się pewnie, nie ma luzów, jest dość sztywny, szczególnie przy 1, 2 osobach on board. Zaś zapakowany bagażami z 4 osobami, po prostu płynie, staje się dość elastyczny, mimo to nie jest podsterowny.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu lepiej cofać na lusterka. Przydaje się parktronic.
4,0
Ergonomia
Mało schowków, ale wszystko pod ręką i nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam automatyczną klimatyzację. Bardzo wygodne rozwiązanie, działa dobrze. Żeby nie śmierdziało należy czyścić 2 razy w roku, jeżeli jest taka możliwość to najlepiej samemu ;) Minusem może być duże obciążenie silnika włączoną sprężarką - odczuwalne i dość głośna praca sprężarki podczas dużego obciążenia, ale tylko wtedy gdy przyspieszam, podczas stałej prędkości w normie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i za kierownicą mogę zająć wygodną pozycję, jednak za mną może usiąść osoba do 170 cm. Jak to w komi, ogólnie ok.
4,0
Wyciszenie
Jak dla mnie OK. Szczególnie, że rzadko przekraczam 130 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest porównywalnie z silnikami innych marek o poj. 1.6 l. Czyli w mieście spala ok. 9 - 10l., mieszane to ok 8,5l. trasa to ok. 7l.
5,0
Stosunek jakość/cena
j.w.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie: EGR zaczął się przycinać, ale po oczyszczeniu działa dalej bez problemu, również musiałem wyjąć i przesmarować piszczący wentylator nawiewu (koszt smaru w sprayu 30 zł) i od pół roku spokój, wyłamała się również kołyska w przełączniku elektrycznych lusterek - koszt na allegro 40 zł. To tyle po roku eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]