Silnik
: W planach mam dokręcić jeszcze 100tys km na tym silniku, a później zobaczymy...
5,0
Całokształt
Autko z zewnątrz i wewnątrz wygląda na znacznie mniejszy przebieg. Jakość wykończenia na dobrym poziomie (jak na ten segment), żadnych trzasków, skrzypienia ani stuków. Pomimo, że model ma już 10 lat, nadal świetnie się prezentuje i wciąż jest w produkcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 16V wymaga nieco większych obrotów, ładnie się zbiera od 2700obr, raczej wyczulony na jakość paliwa. Dolewki oleju przy tym przebiegu na poziomie 0,2-0,3l/1000km zależnie od stylu jazdy - całkiem nieźle jak na ecotec\'a (istotna klasa oleju). Powyżej 120km/h (3500obr) robi się trochę głośno w kabinie. Ogólna ocena silnika to mocne 4.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę krótkie przełożenia, brakuje 6? Na dłuższej trasie uciążliwe, zmusza do trzymania silnika na wysokich obrotach. Na zimnym silniku ciężkawo wchodzi 1 i 2 bieg, ale to ponoć typowe dla tego modelu.
4,0
Układ jezdny
Asterka prowadzi się pewnie i trzyma się wytyczonego toru jazdy. Źle znosi większe koleiny. Podoba mi się działanie elektro-hydraulicznego układu wspomagania. Zawieszenie proste i trwałe. Odnoszę wrażenie, że ma trochę słabe hamulce (serwo).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach, bez zastrzezeń.
4,0
Ergonomia
Zastrzeżenia do włacznika świateł - na desce rozdzielczej dość nisko, zdarza się przyciemnić poświetlenie zegarów kolanem przy wsiadaniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulacja działa płynnie, dość szybko chłodzi i nagrzewa, słychać wentylator na wyższych biegach. Jak dla mnie OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
188cm wzrostu, pierwszym razem miałem problem usiąść za sterami - regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach i oczywiście fotela załatwiło sprawę. Autko dedykowane raczej dla 4 osób. Z tyłu dość miejsca na nogi nawet dla \"długich\".
3,0
Wyciszenie
Jak wcześniej pisałem, powyzej 120km/h robi się głośno od silnika i oporu powietrza, ale świetne nagłośnienie rekompensuje te niedostatki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa adekwatne do stylu jazdy, na akceptowalnym poziomie.
Ceny przeglądu i napraw do przyjęcia. Model jest popularny, więc nie ma też problemu z częściami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto określane jako klasa średnia niższa, jest bardzo dobrą propozycją dla każdego o umiarkowanym budżecie. Praktycznie bezawaryjne o przebiegach międzyprzeglądowych 30tys km, nadwozie w pełni ocynkowane - z perspektywą na wieloletnią bezproblemową eksloatację.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tym przebiegu do wymiany: mechanizm wycieraczek, poduszka pod skrzynią.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do wymiany katalizator (check engine), w tym silniku niestety zintegrowany z kolektorem - jak do tej pory \"odpukać\" nic więcej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]