Można o tym aucie napisać: idealne, ale idealnych aut wiadomo nie ma, jak każde posiada kilka wad które dla jednych będą wykluczać astrę, dla innych będą codziennością do absolutnego zaakceptowania. Auto przede wszystkim: BEZ AWARYJNE! To chyba najwięikszy atut Astry z Gliwic. Cżeśći i ilośc zamienników jakich można użyć jest astronomiczna. Auto niezwykle pakowne, prawie 500l w bagażniku ( powierzchnie płaskie, żadnych nadkoli w kufrze) plus skrzynia na dach i auto wiozło 4 osoby na 2 tygodnie na wypad na narty.
Wady: wyciszenie auta i twarde zawieszenie to najsłabsze strony Astry. Przy ponad 100km/h w kabinie robi się bardzo głośno, natomiast zawieszenie niezwykle twarde, belka skrętna z tyłu przy nierównościach poprzecznych daje w kość, notabene przy obciążonym nadwoziu auto staje się miękkie i lepiej wybiera nierówności. Odnośnie mechaniki, układ klimatyzacji w 1,4 90KM bardzo obciąża układ i przy pełnym zaladunku ciężko o dobrą dynamikę silnika. Pozatym łańcuch rozrządu który według Opla nie potrzebuje interwałów i wymiany padł po około 230,000 km, koszt całości 1100zł i mam y spokój na następne minimum 80.000.
Reasumując auto relatywnie bardzo tanie, przy podstawowej dbałości o podzespoły nie do zajechania. Idealne dla nawet 4 osobowej rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę głośny, po 200,000 lubi się pocić. Najczęsciej do wymiany zimmeringi z pod skrzyni biegów.
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]