Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Kombi

Cesc93, 10 lat temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra G Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny, przy tak niskim spalaniu wzorowa dynamika.
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód jest genialny. Jeżdżę nim odkąd zdałem prawko, ale w rodzinie jest od nowości. Trudno powiedzieć na niego coś złego. Przejechałem nim ok. 20 000 km przez rok. Żadna usterka od nowości się nie pojawiła. Wymieniane były jedynie części, które ulegały zużyciu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 Twinport wiadomo, potworem nie jest, ale do jazdy po mieście oraz w trasie (bez szaleństw) wystarczy. Powyżej 100 km/h robi się trochę głośno.
5,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią biegów żadnych problemów. Nie ma akcji typu, że bieg nie wskakuje, drążek się zacina. Wszystko jest jak należy.
4,0
Układ jezdny
Opelka prowadzi się w miarę fajnie, nie mam tutaj zastrzeżeń, jak na auto tej klasy jest w porządku.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z poziomu kierowcy OK, aczkolwiek zirytować potrafi belka z lewej strony, która momentami znacząco potrafi ograniczyć widoczność. Dodam też, że w samochodzie można się czuć nieco nisko.
3,0
Ergonomia
Ergonomia to chyba największa wada tego samochodu. Fakt, jest pakowny, ale dłuższe podróże (powyżej 200 km), przynajmniej mnie potrafią wymęczyć. Nie jest to auto tej klasy, żeby wymagać nie wiadomo czego, więc nie ma co liczyć, że poczujemy się jak w najnowszym BMW czy nawet Toyocie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za to, że zimą szybciutko robi się ciepło w kabinie. Przy dużych mrozach to naprawdę ważna zaleta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę sporo. Po złożeniu fotelów z tyłu, przez bagażnik spokojnie mieszczą się dwa rowery bez odkręcania z nich kół.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie to największa wada tego auta i to chyba nie tylko ja tak uważam. Jak już wcześniej pisałem, głośno robi się już przy 100 km/h, ba nawet 90 km/h, słabiutko są tłumione hałasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jak najbardziej tani w utrzymaniu. Części w bardzo przystępnych cenach, łatwo dostępne, no i te spalanie, po prostu bajka. W trasie potrafi zejść nawet poniżej 5 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód został zakupiony w 2008 roku w salonie za bodajże 40 parę tysięcy. Biorąc pod uwagę, że był totalnym golasem (dodano tylko relingi), mogłoby być trochę taniej, ale z drugiej strony to kombi. Coś używanego można na pewno wygrzebać w dobrym stanie i przystępnej cenie z komfortowym pakietem wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości żadnych usterek, ani dużych ani małych. Żarówki się liczą? Jak tak to spaliły się z lampy przedniej mijania (prościutka wymiana, żarówki H7 dostępne nawet w marketach) i pozycyjne oraz jedna w desce rozdzielczej (przy pokrętłach temperatury).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek także brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Kombi