Auto godne polecenia, nawet bez klimy jest atrakcyjne. Dobrze wygląda, jest bezpieczne, pewnie się prowadzi. Silnik nieco za słaby do kombi, za mało elastyczny - dla spokojnych kierowców w sam raz. Brakuje 6 biegu i na autostradzie jest głośno. Jak się nie żałuje Pb to można z niego wycisnąć co nieco (szczególnie bez obciążenia).
Wrażenia
3,0
Silnik
Za mały do kombi, Właściwie obciążony jest niebezpieczny, wyprzedzanie ryzykowne. Jeśli jadą 2 osoby jest OK. Przy stałej prędkości na 2 i 3 biegu szarpie (może usterka - sprawdzę). Dynamiczny przy ok. 3-4 tys. obrotów. Nie wolno nim jeździć poniżej 2 tys. obrotów - to krzywda dla tego silnika przy głowicy 16 zaworowej.
3,0
Skrzynia biegów
Przy 240 000 trochę haczy. Wydaje mi się, że za krótka trójka i czwórka, dlatego na piątce przy 120-130 jest już głośno. Po prostu przeciętna.
4,0
Układ jezdny
Bez rewelacji, poprzednie auto - Peugeot 206 był jak mały gokart, ale awaryjny. Astra kombi jest stabilna, jak na swoje gabaryty w miarę zwrotna. Nastawy raczej komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko OK, widoczność do tyłu mogłaby być lepsza, ale kwestia przywyczajenia. W miarę wąskie słupki A, nie ma problemów na rondzie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wzór i nudno aż do bólu, choć przydałby się podłokietnik z przodu i el. szyby z dźwigienką - góra - dół, a nie dwa osobne przyciski - kwestia gustu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam autko bez klimy - nie płaczę, ale wolałbym \"z\". Niestety lubią parować szyby. Plusem ogrzewane lusterka boczne. Obsługa oczywiście banalna, wszystko w tym temacie jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kombi miejsca dla 4 osób wystarczy (z bagażem oczwyiście). To mocny punkt tego auta. Z przodu czuję się komfortowo (mam 175 cm wzrostu), choć oczwyiście brakuje podparcia lędźwiowego, dlatego po trasie 500 km mogą bolć plecy, ale tragedii nie ma. Tylna kanapa wygodna. Z tyłu, przy rozłożonych fotelach, prześpią się w miarę wygodnie 2 osoby (przydatne przy spontanicznym wypadzie nad morze na 1 dzień ;)
2,0
Wyciszenie
To dla mnie pięta achillesowa autka. O ile pisałem, że silnik trochę mułowaty, to już na pewno w trasie przy wyprzedzaniu na 4 biegu obi się głośno. Na autostradzie 130 - 150 odlicza się ile czasu do końca - to nie są komfortowe warunki. Na postoju i na niższych obrotach jest OK.
To najlepsza część. Za niewygórowaną kwotę dostajemy dobre auto, mało awaryjne z tanim częściami. Gdyby było mnie stać na lepsze, to wybrałbym lepsze, a że dysponowałem taką kwotą, to to najlepszy wybór. Bez dwóch zdań.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już wspominałem silnik szarpie - nie zdiagnozowano jeszcze usterki. Ogólnie trwałość dobra. Lepiej niż w Peugeocie 206. Ważne, że części są tanie i każdy mechanik z autkiem sobie poradzi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ni było żadnych, ale trzeba uważać na rozrząd, żeby nie przegapić, bo podobno lubi się zerwać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]