Zawieszenie
: Po przesiadcze z kilku(nasto) letnich samochodów największe wrażenie zrobiło na mnie ciche i pewne zawieszenie.
4,0
Całokształt
Szukałem taniego, małego, rodzinnego kombi, które ma służyć głównie do jazdy miejskiej, koniecznie z klimatyzacją. Sprawdzałem wiele ofert i wybrałem opla. Jak dotąd nie żałuję, podobnie jak kilku znajomych, którzy jeżdżą tym autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Porównywałem z podobnym samochodem - Skoda Fabia II 1.4 85KM i opel jest znacznie elastyczniejszy i cichszy. Do spokojnej jazdy miejskiej zupełnie wystarczający. W trasie nie jest źle, choć znacznie słabiej niż vectra 2.0 115KM, którą kiedyś jeździłem ;)
4,0
Skrzynia biegów
Samochód nowiutki, skrzynia działa dobrze, choć dwa razy na dystansie 1000km miałem problem z wrzuceniem dwójki. We wspomnianej wcześniej Fabii II skrzynia działa znacznie płynniej. Zestopniowanie skrzyni niezłe, choć przyzwyczaiłem się do krótszych przełożeń w fiatach.
4,0
Układ jezdny
Bardzo odpowiada mi praca zawieszenia, samochód prowadzi się pewnie, ale nie sportowo ;) Niezłe wytłumienie podwozia też niezłe.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki czasami przeszkadzają w ciasnych zakrętach. Mam kombi, więc z widocznością do tyłu nie jest źle - duża powierzchnia okien. Ze względu na kształt nadwozia w lusterkach trudno określić odległość podczas parkowania tyłem, ale to pewnie kwestia wprawy...
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jak na razie nic mnie nie irytuje :) Przydałaby się jedynie półka podobna do tej z fiata tipo na desce rozdzielczej, na którą można coś szybko wrzucić i mieć pewność, że to coś nie spadnie ;) W astrze nie ma takiej półki...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem jak na razie żadnych problemów, dmuchawa działa cicho nawet na najwyższych obrotach. Klimatyzacja manualna robi to co do niej należy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tragedii nie ma, ale nie należy oczekiwać wielkiej przestrzeni. Mam 185cm wzrostu i z regulację wysokości fotela i kierownicy. Pozycja kierowcy jest ok, dzieci w fotelikach mieszczą się swobodnie, miejsca nad głową mnóstwo i z przodu i z tyłu (kombi), ale jeśli z tyłu ma siedzieć pasażer powyżej 180cm to lepiej odsunąć przednie fotele ;) Ja siedzę z przodu, więc mnie to nie interesuje ;)
3,0
Wyciszenie
Zawieszenie pracuje cicho, silnik staje się wyraźnie głośniejszy podczas intensywnego przyspieszania i powyżej 3500obr/min. W mieście to żaden problem, w trasie powyżej 120km/h robie się już zbyt głośno dla audiofili. Nie przekraczam w zasadzie 110km/h, więc nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się dużego wpływu klimatyzacji na zużycie paliwa. Astra zaskoczyła mnie pozytywnie już przy pierwszym tankowaniu: 600km, z czego 200km w trasie a 400km w Poznaniu (częste korki) z klimą cały czas - wynik 6,8l/100km :) Nie jestem ścigantem od świateł do świateł, w mieście nie przekraczam 3000obr/min, bo i po co. Stosuję raczej płynny sposób jazdy, hamowanie silnikiem itp.
Cena: Katalogowo 55700 z klimą, elektrycznymi szybami i lusterkami, relingami na dachu, regulacją fotela i kierownicy, regulowanymi lusterkami itp itd. Utargowałem cenę do 46700, więc chyba nieźle ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać, nic ująć :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd doskonale, ale to nowe auto ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto, co miało się zepsuć ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]