Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

paweldejko, 7 lat temu
Silnik 2.0 DTI 101KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 267 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra G Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólna bezawaryjność. Dwie poważniejsze usterki związane były z awarią czujnika położenia wału (auto dojechało o własnych siłach do mechanika) i zużyciem akumulatora (wymiana na nowy po tym jak silnik nie odpalił rano).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Biodegradowalne elementy wnętrza. Łamią się, nowych części nie ma, a szroty pustoszeją.
Układ elektryczny : Problemy z wyświetlaniem komputera pokładowego.
Silnik : Zrobisz jeden wyciek, to zaraz pojawi się drugi.
4,0
Całokształt
Samochód spełnił moje wymagania w zakresie pojazdu ekonomicznego o funkcjonalności hatchbacka. Awaryjność mniejsza niż się spodziewałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do eksploatacji samego silnika nie można mieć zastrzeżeń. W porównaniu z konkurencją, trochę długo się nagrzewa. Osprzęt też w miarę trwały. Przez cały okres użytkowania ta sama turbina, pompa, zawór EGR i przepływomierz. Regeneracji należało poddać wtryski.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów trwała. Brak śladów zużycia. Szybkiemu zużyciu podlegają natomiast elementy zmiany biegów. Wyrobiony, plastikowy mechanizm powoduje duże luzy i trudności z wbijaniem "jedynki".
3,0
Układ jezdny
Tyle dobrego można o nim powiedzieć, że jest tani w naprawach. Auto podsterowne, ze względu na ciężki silnik słabo skręca. Zawieszenie prymitywne, słabo wybiera. Komfort resorowania bardzo przeciętny.
Komfort
3,0
Widoczność
Dość mała powierzchnia szyb, ścięty tył. Średniej wielkości lusterka wsteczne. Trudno wyczuć tył i przód pojazdu.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przyrządów jest intuicyjne. Fotele przednie niewygodne (wersja standard). Kiepskie trzymanie boczne, prymitywna konstrukcja. Ilość ustawień fotela (w wersji z regulacją wysokości) i kierownicy (z opcją zmiany położenia) pozwala na zajęcie właściwej pozycji. Właściwe rozmieszczenie podłokietników. Dobrze zaprojektowane dźwignie i przełączniki, czytelne wskaźniki. Wskaźnik poziomu temperatury cieczy chłodzącej jak zwykle zakłamuje i podaje zaniżoną nieco wartość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto długo się nagrzewa. Klimatyzacja bardzo skuteczna. Problem z zamiennikami skraplaczy - podatne na korozję i rozszczelnienie. Kiepska regulacja nawiewu na nogi pasażerów. Mało skuteczna wentylacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wielkość i klasę auta, na przestrzeń narzekać nie należy. Cztery osoby średniego wzrostu mogą w nim podróżować wygodnie. Bagażnik spory, ustawny, ale mało praktyczny. Brak w nim schowków czy mocowań dla przewożonych przedmiotów.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo kiepskie. Słaba izolacja odgłosów z zewnątrz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy prawidłowej eksploatacji Astra wcale nie jest najtańszym autem. Zamienniki przeważnie niskiej jakości, a te lepsze odpowiednio droższe. Dostęp do części w miarę dobry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze używane tańsze od konkurencji. Średnia cena zbijana jest modelami kiepsko wyposażonymi.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ilość drobnych usterek jest denerwująca. Pękające sprężyny z przodu, przepalające żarówki podświetlenia, elementy wnętrza ulegające biodegradacji, co chwila drobne wycieki itp, itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback