Inne
: Ogólnie dobre auto, nie zawodzi. Po tygodniowym postoju na mrozie spokojnie odpala, na diesla to dużo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Awarie pomp wtryskowych i turbin
Układ hamulcowy
: Lubią się zapsuć czujniki od ABS-u
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 2 litry z intercoolerem 100KM to przeciętna moc, ale nie jest źle. Jak załapie 1900 obr/min to już jedzie:) Trzeba dbać o wymiany oleju i wszystkich filtrów, szczególnie paliwowego i powietrza(ze względu na pompę wtryskową i turbo). Spalanie średnie w granicach 6l/100, w trasie ok.5,5 niżej to już ciężko(max 90km/h), a w mieście to i 7l nie pogardzi. Jeśli nie ma haka holowniczego i do 200tyś.przebieg to jeszcze powinna pojeździć jakiś czas bezawaryjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Na skrzynię nie mogę narzekać. Ja nie czuję różnicy pomiędzy Laguną I 1,8 16v ale mama mówi że dużo lepiej w astrze:)
4,0
Układ jezdny
Jest dość sztywna, dobrze wchodzi w zakrety, nie buja na lewo i prawo. Dość przewidywalne zawieszenie(oczywiście jeśli są dobre amortyzatory).
Komfort
4,0
Widoczność
Przy cofaniu nie jest źle, a widoczność z przodu również dobra, słupki szyby przedniej nie przeszkadzają w dobrej widoczności na skrzyżowaniach.
4,0
Ergonomia
Sterowanie radia z kierownicy, czego zazwyczaj nie spotkają użytkownicy pokrewnych volkswagenów golfów. Niezłe umieszczenie dźwigienek od wycieraczek i kierunkowskazów. Ładne podświetlenie zegarów(mi się podoba) nie meczy oczu jadąc nocą. Akurat moja wersja wyposażenia ma 4 szyby elektryczne więc następny plus dla ergonomii.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie to chyba jedna ze słabszych stron tego modelu opla. Dopóki nie odgrzybiłem układu i nie przedmuchałem filtra kabinowego który znajduje się pod schowkiem[trzeba uważać odkręcając schowek żeby nie urwać ograniczników(dolne śrubki mocujące trzeba odkręcać przy zamkniętym schowku)] to nawiew nie był w stanie usunąć pary wodnej z szyb, ale teraz jest już lepiej.
W mojej astrze jest niesprawna klima(pewnie trzeba nabić ale jakoś czasu brakuje),ale jak jest sprawna wtedy już nie ma problemu z usunięciem pary z przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę na dobrym poziomie. Ja mam 1,8m wzrostu i sie spokojnie mieszczę na każdym miejscu w aucie. Jako że jestem studentem i często zabieram znajomych to zazwyczaj mam komplet w aucie. Jak do tej pory nikt się nie skarżył na brak miejsca. Widzę że brakuje tutaj w tytule o przestrzeni bagażowej, ale już mówiąc o innych o tej również się wypowiem.Jak na tę klasę auta bagażnik również jest pokaźny, na 5 osób +bagaże wystarcza:)
3,0
Wyciszenie
Od ok.140km/h zaczyna się robić głośno, właśnie wtedy silnik wchodzi na 3tyś/obr. Ale jeśli się jeździ wolniej to nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem średnio pali ok.6l/100. W mieście potrafi też i 7 spalić. W cenach przeglądów za bardzo sie nie znam bo zazwyczaj sie robi samemu albo u znajomego.
Jest to dość prosta konstrukcja więc większość mechaników spokojnie podejmie się napraw. Wśród mechaników można się dowiedzieć że dużym minusem silnika DTI są lubiące się popsuć pompy wtryskowe(koszt naprawy od.1500zł) dlatego należy skrupulatnie wymieniać filtr paliwa, nawet przy każdej wymianie oleju czyli co ok.15tyś.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, vw to nie jest ale w swoim roczniku jest też odpowiednio tansza, więc stosunek jakości do ceny jest dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często mi się świeci kontrolka od ABS ale to pewnie czujnik jest do wymiany i świeci mi się kontrolka od poduszek od czasu generalnego sprzątania w środku(za mocno przesuwałem fotel) a podobno styki pod siedzeniami lubią się rozłączyć(wersja z 4 poduszkami), a każde kasowanie błędu 50 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest z 99r, przebieg na liczniku 155tyś,może być więcej,mam ją od września 2008, zrobiłem 15tyś km i jak na razie nic poważnego się nie stało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 101KM 74kW
[l/100km]